۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۶۴۱۹۰
خطیب جمعه عجب شیر:

نشر معارف قرآنی نیازمند استفاده بهینه و اساسی از ظرفیت فضای مجازی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه عجب شیر با بیان این‌که قرآن چون خورشید در تمام عصرها پرتوافشانی می‌کند، گفت: در ترویج معارف و آرای قرآنی لازم است، از فضای مجازی استفاده بهینه و اساسی برد، یکی از این راهکارها در تبلیغ اینترنتی استفاده از سیستم وبلاگ نویسی با موضوعات قرآنی است.
حجت الاسلام محمود شربياني، امام جمعه عجب‌شير

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب‌شیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: امروزه با گسترش و پیشرفت علوم و تغییر الگوهای ارتباطی و ابزارهای ارتباط جمعی و مبدل شدن جهان به یک دهکده کوچک ارتباطی، می‌توان شبکه‌های اجتماعی و اینترنت را مؤثرترین رسانه ها دانست.

 

وی با اشاره به اینکه بهره گیری از ابزارهای روز و اینترنت ضروری و لازم است، افزود: در گذشته مردم با اینترنت و فضای مجازی ارتباطی نداشته اند و وجودی هم نداشته است، اما امروز اکثریت مردم به ویژه جوانان با ابزارها و فضای مجازی سرو کار دارند.

 

خطیب جمعه عجب شیر ادامه داد: قرآن کتابی جامع و سرنوشت ساز و متناسب با تمام اعصار است و متعلق به مقطع خاصی از زمان نیست، بنابراین این کتاب تأمین‌کننده نیاز فکری و هدایتی جوامع بشری است.


وی با بیان این‌که قرآن چون خورشید در تمام عصرها پرتو افشانی می‌کند، گفت: در ترویج معارف و آرای قرآنی لازم است از این ابزار بهره بهینه و اساسی برد، یکی از این راهکارها در تبلیغ اینترنتی استفاده از سیستم وبلاگ نویسی با موضوعات قرآنی است، اگر از این فرصت، مدیریت شده و صحیح استفاده نشود، موجبات پشیمانی است.

 

حجت‌الاسلام شربیانی افزود: ترغیب و تشویق قشر جوان و فرهیخته به استفاده بهتر از خدمات آنلاین و جهت‌دهی به آنها در مسیر آشنائی و نشر معارف اسلامی، تولید محتوایی و تجمیع اطلاعات قرآنی در محیط‌های تحت وب، یافتن راه‌های نو و جذاب برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و از همه مهم‌تر جهت‌دهی به فرهنگ وبلاگ نویسی و وارد کردن مفاهیم دینی و قرآنی به فضای وبلاگ‌ها از اهداف مهم در فعالیت های اینترنتی است تا ضریب نفوذ محتوایی قرآن در بستر اینترنت با استفاده از ابزارهای نو و از طریق فن وبلاگ نویسی افزایش یابد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از اینترنت و ظرفیت‌های موجود آن می‌توان به ارائه معارف قرآنی در قالب تفسیر قرآن، ترجمه قرآن، داستانهای قرآنی، بررسی رابطه قرآن و کتب آسمانی، قرآن و زندگی و سیره پیامبران الهی و طرح شیوه تربیت صحیح از قرآن استفاده کرد تا بشریت امروز بتواند برخی خلأ‌های فکری و عاطفی خود را پر کند./854/ت303/ح

ارسال نظرات