۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۶۴۱۹۷
مدیر مدرسه علمیه شادگان:

وظیفه امت اسلامی در مقابله با جاهلیت مدرن، روشنگری و آگاهی‌بخشی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه شادگان با اشاره به این‌که استکبار جهانی هزینه های سنگینی را برای دو اصل شهوت و غضب صرف می‌کند، گفت: روشنگری و آگاهی بخشی و مبارزه همه جانبه وظیفه امت اسلامی در برابر جاهلیت مدرن است.
جاهليت مدرن

حجت الاسلام محمد کاظمی، مدیر مدرسه علمیه شادگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تفاوت های اساسی میان جاهلیت صدر اسلام و جاهلیت جهان کنونی ابراز داشت: جاهلیت صدر اسلام می خواستند که بر رسم و آداب زندگانی پدران خود باقی بمانند اما جاهلیت مدرن کنونی خواهان تسلط بر جهان و ملت ها هستند.

 

وی با اشاره به سخنان هبر معظم انقلاب در جمع مسؤولان کشوری درباره جاهلیت مدرن اظهار داشت: رهبری در این باره به اصل غضب و شهوت اشاره کردند.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که خداوند دو اصل غضب و شهوت را به عنوان دو بال برای تولی و تبری به بشر عنایت کرده است، عنوان کرد: خداوند غضب را برای رسیدن به تبری و شهوت را برای رسیدن به تولی به انسان داده که در کل به قرب الهی برسد.

 

مدیر مدرسه علمیه شادگان با اشاره به روایتی از یکی ائمه اطهار(ع) درباره حب و بغض اظهار داشت: براساس این روایت کل دین را حب و بغض تشکیل داده است.

 

وی تأکید کرد: سلطه گران از این دو اصل به صورت غیر صحیح و در جهت تسلط بر جهان و غارت و چپاول منابع طبیعی کشور ها استفاده می‌کنند.

 

حجت الاسلام کاظمی با بیان این که کشورهای استعمارگر شهوت و غضب را با استفاده از فیلم های هالیوودی و تبلیغات رسانه ای گسترش و ترویج می‌کنند، افزود: نتیجه این اقدامات کشتارهای جمعی و ناتوانی در کنترل غرایز جنسی در جهان می شود.

 

مدیر مدرسه علمیه شادگان ابراز کرد: جاهلیت صدر اسلام نوزادان را زنده به گور می‌کردند اما جاهلیت مدرن جنین های سقط شده را می‌خورند که از این جاهلیت وحشتناک‌تر وجود ندارد.

 

وی اظهار داشت: آمریکا جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد؛ مشکلات ایران تنها مشکلات داخلی که برای رفع آن باید سطح بصیرتی مردم را افزایش داد.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این‌که استکبار جهانی هزینه های سنگینی را برای دو اصل شهوت و غضب صرف می‌کند، تصریح کرد: روشنگری و آگاهی بخشی و مبارزه همه جانبه وظیفه امت اسلامی در برابر جاهلیت مدرن است./9453/ت302/ح

ارسال نظرات