۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۶۴۲۱۷
امام‌ جمعه فردوس:

مذاکره به هر قیمتی خواسته ملت ایران نیست

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه فردوس با بیان این‌که ملت ایران در سال‌های گذشته هم بدون حذف تحریم‌ها به زندگی خود ادامه داده و آزادی را بر رفاه کاذب ترجیح داده‌اند، گفت: مذاکره به هر قیمتی خواسته ملت ایران از تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیست و دولت دست از سازش با غرب بردارد.
مذاكرات هسته اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی، امام‌جمعه فردوس، ظهر امروز در گردهمایی جوانان این شهرستان به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) با بیان این‌که ملت ایران در سال‌های گذشته هم بدون حذف تحریم‌ها به زندگی خود ادامه داده و آزادی را بر رفاه کاذب ترجیح داده‌اند، گفت: مذاکره به هر قیمتی خواسته ملت ایران از تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیست و دولت دست از سازش با غرب بردارد.

 

وی افزود: به نظر می‌رسد که تیم مذاکره ‌کننده برخی از خطوط قرمز را رد کرده است و برخلاف رهنمودهای رهبری در خصوص مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای و بازدید از مراکز نظامی وعده‌هایی داده که موردقبول ملت نیست.

 

امام‌جمعه فردوس ادامه داد: در نهایت ملت ایران خواهان شفاف‌سازی در این زمینه هستند زیرا سخنان تیم مذاکره کننده با سخنان طرف آمریکایی تناقض مستقیم دارد و نشان می‌دهد آمریکایی‌ها در مذاکره خواهان حفظ استقلال داخلی و خارجی ملت ایران هستند و توجیهات تیم مذاکره کننده در تناقض سخنان طرف آمریکایی با اعضای تیم مذاکره کننده قانع‌کننده نیست.

 

حجت‌الاسلام بابایی تصریح کرد: چنانچه سابقه آمریکا را در رابطه با تحریم و قول برداشتن تحریم در بسیاری از کشورها مطالعه کنیم، همه از بدقولی، دروغ و حیله‌گری آمریکا حکایت می‌کند.

 

وی ادامه داد: چه خوب است که مسؤولان عزیز فریب نخورند و با دشمنی که دستش به خون جوانان این مملکت آغشته است سازش نکنند و از آن‌ها انتظار کمک نداشته باشند.

 

امام‌جمعه فردوس افزود: به فرموده امام(ره) آن‌ها از اسلام سیلی خورده‌اند و جز نابودی اسلام و مسلمین هدف دیگری ندارند.

 

حجت‌الاسلام بابایی ادامه داد: نمونه روشن این موضوع داعش و آموزش آن‌ها جهت مبارزه با مسلمانان در کشورهای سوریه، عراق، پاکستان، یمن، بحرین و اردن بوده است.

 

وی به سخنان رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: آن‌ها در مصاحبه‌های خود گفته‌اند که هرگز توافقی امضا نخواهد شد مگر اینکه همه تحریم‌های ظالمانه در روز توافق برداشته شود.

 

امام‌جمعه فردوس گفت: اگر امروز زیر بار برداشتن تدریجی تحریم‌ها برویم اعتبار دولتمردان در چشم مردم مخدوش می‌شود و دیگر اعتمادی به سخنان آن‌ها نخواهند داشت؛ بنابراین تحریم‌ها باید یکجا برداشته شود و در غیر این صورت توافقی صورت نگیرد.

 

حجت‌الاسلام بابایی اظهار کرد: طبق رهنمودهای امام خمینی(ره) باید مجلس در رأس امور باشد و چه در توافق مذاکرات و چه در پروتکل الحاقی باید مصالح نظام را در نظر بگیرد و در این امور دخالت مستقیم داشته باشد.

 

وی با اشاره به سخن رهبری در مورد انتشار فک شیت، متذکر شد: رهبری فرمودند که مسأله محرمانه‌ای نداریم و مردم باید در جریان امور قرار بگیرند پس دلیل عدم انتشار فک شیت چیست.

 

امام‌جمعه فردوس ادامه داد: به‌شدت به آینده مذاکرات بدبین هستیم چراکه هیچ اعتمادی به گفته افرادی که دشمنی با اسلام و مسلمین دارند و جنگ و خونریزی راه می‌اندازند، نیست.

 

امام‌جمعه فردوس یادآور شد: حرف آخر این سخن امام(ره) است که رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ‌ومیش بوده و هرگز مصالح ملت ایران را تأمین نخواهد کرد چون جنگ ایران با آمریکا جنگ ایدئولوژی اسلامی و تفکر ناب محمدی با ایدئولوژی شیطانی است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات