۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۶۴۲۳۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

حضرت علی اکبر الگوی جوانان در دفاع از جایگاه ولایت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: حضرت علی اکبر(ع) الگوی تمام عیار جوانان در دفاع جانانه از جایگاه ولایت و امامت است.
عبدالرضا سروستاني

به گزارس خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در مراسم میلاد حضرت علی اکبر(ع) ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) گفت: بهترین معرف این شخصیت بزرگ جهان اسلام کلام حضرت امام حسین(ع) است که می فرمایند: حضرت علی اکبر(ع) از نظر خلق و سیرت شبیه ترین فرد به پیامبر اسلام بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: ایشان نخستین شهید خاندان بنی هاشم در واقعه عاشورا به شمار می آید که به مبارزه با ستمگران پرداخت و نهایتا به اعلی درجه رسیدند.

 

وی اظهار داشت: روز ولادت ایشان، به حق به عنوان روز جوان انتخاب شده است تا برای همیشه الگوی مناسبی برای همه جوانان باشد.

 

حجت الاسلام سروستانی گفت: حضرت علی اکبر(ع) با شناخت قیام حضرت امام حسین(ع) دفاع جانانه خود را در میدان معرکه از جایگاه ولایت و امامت انجام داد و گرچه در معرکه به شهادت رسید اما شهادت او یک راهی برای وفاداری همه ی اصحاب از جایگاه ولایت بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: مفهوم این نامگذاری این است که جوانان ما در همه زمینه ها باید تلاش کنند تا بتوانند خود را به این شخصیت بزرگ جهان اسلام نزدیک کنند.

 

وی با بیان این که مهم ترین محوری که می تواند برای جوانان ما الگو باشد از زندگی حضرت علی اکبر(ع) خدامحوری بود، تاکید کرد: جوانان ما باید با معرفت به خالق هستی و انجام تکالیف شخصی روح خود را به کمال و سعادت برسانند و بتوانند در راه خدمت به اسلام توفیق به دست بیاورند.

 

حجت الاسلام سروستانی افزود: ادای واجبات و ترک محرمات دو عنصری هستند که می توانند راه رستگاری و خوشبختی را برای جوانان ما مهیا سازند.

 

وی تصریح کرد: بنابراین شناخت شرایط و زمان جوانی یکی از مسائل مهمی است که جوانان باید به آن بپردازند و خود را از آسیب ها مصون بدارند به ویژه در عصر کنونی که شاهد تهاجم وسیع فرهنگی از ناحیه دشمنان از طریق فضاهای مجازی، رسانه ای و ماهواره هستیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که والدین هم نسبت به جوانان وظایف خطیری بر عهده دارند، ادامه داد: یک جوان مسلمان به دور از تبعیت از هوای نفس باید این مسائل مهم را بداند و در این مسیر گام بردارد. البته مسؤولان متولی امور فرهنگی و دینی و همچنین تربیتی به ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید تلاش ویژه ای کنند تا موجبات سعادت و خوشبختی جوانان فراهم شود./833/پ202ب/4

ارسال نظرات