۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۶۴۲۴۶
از سوی دفتر مقام معظم رهبری؛

گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات قم از برگزاری آیین گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در 14 خرداد از سوی دفتر مقام معظم رهبری در مسجد اعظم قم خبرداد.
لطفي

به گزارش خبرگزاری رسا، نصرت الله لطفی، در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین یوم الله 15 خرداد با امام جمعه قم که در حرم مطهر برگزار شد، گفت: امسال در نیمه خرداد، سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، گرامیداشت ایام الله 15 خرداد و عید شعبان سالروز ولادت پر خیر و برکت حضرت ولیعصر(عج) وجود دارد.

 

وی با اشاره به تشیکل ستاد بزرگداشت در قم همزمان با تشکیل ستاد مرکزی از اسفند ماه 93، گفت: حکم قانون جاری کشور و سیاست مسئولان نظام با پیروزی انقلاب اسلامی، این بود که برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی جنبه مردمی بوده و در این عرصه، نگاه دولتی در این آیین ها وجود نداشته باشد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات قم ادامه داد: تا امروز، صحنه گردان اصلی در این آیین ها نیز مردم بودند ولی لازم بود که حمایت ها و ساماندهی هایی در این عرصه انجام شود. از این رو دستگاه ها نیز به اندازه توان خود در خدمت مردم برای برگزاری هرچه باشکوه تر این آیین ها خواهند بود.

 

وی با بیان این که در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) دو حرکت ملی و استانی وجود دارد، تصریح کرد: مهم ترین آیین، مراسم میلیونی در تهران و حرکت مردم از استان ها و شهرستان ها با سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای در حرم حضرت امام خمینی(ره) است.

 

لطفی افزود: در این راستا، ثبت نام، ساماندهی، اعزام و برگشت کاروان ها از سراسر کشور به حرم امام خمینی(ره) بر عهده سپاه پاسداران استان ها و پشتیبانی و تأمین منابع بر عهده استانداران و فرمانداران است؛ ارگان های فرهنگی نیز در این عرصه برنامه های فرهنگی مانند تهیه بسته های فرهنگی و... را اجرا می کنند.

 

وی درباره آیین درون استانی سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امسال روز قبل از 14 خرداد، نیمه شعبان با جشن های این روز همزمان شده است؛ از این رو تصمیم شد امسال به جای سالگرد ارتحال، جنبه "بزرگداشت" را مطرح نماییم تا جشن های اسلامی در نیمه شعبان همچون سال های گذشته برگزار شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات قم ادامه داد: در تبلیغات شهری و اقلام فرهنگی مراسم سالگرد ارتحال نیز عنوان بزرگداشت مطرح خواهد شد و شهر سیاه پوش نمی گردد. حتی تصمیم گرفته شد که در حرم حضرت امام نیز به این مسئله توجه شود و تبلیغات شهری نیز در این چارچوب انجام خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: البته در سال های آینده، با توجه به تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان، اعزام کاروان ها از استان ها به حرم امام خمینی (ره) انجام نخواهد شد و برنامه های گرامیداشت این روز به صورت دررون استانی می باشد.

 

لطفی درباره قم گفت: امسال شب 14 خرداد مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) از سوی مقام معظم رهبری با سخنرانی آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه و امام جمعه قم در مسجد اعظم برگزار می شود و در شب 15 خرداد، در شبستان امام خمینی(ره) با عنوان بزرگداشت حضرت امام و یوم الله 15 خرداد با سخنرانی آیت الله سعیدی، امام جمعه قم برگزار می شود.

 

وی به برپایی راهپیمایی بزرگذاشت 15 خرداد همچون سال های گذشته در قم گفت: امسال نیز در این روز، ساعت 10:30 تجمعی در میدان روح الله ، تجمعی در میدان روح الله برگزار می شود و بعد از ادای احترام به بیت ایشان، به سمت حرم مطهر حرکت می شود.

 

لطفی افزود: حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر سخنران این تجمع خواهد بود که پیش از خطبه های نماز جمعه قم به ایراد سخن خواهد پرداخت.

 

وی با اشاره به برگزاری نزدیک به 2500 مراسم در کل کشور به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین یوم الله 15 خرداد گفت: در این میان از قم به عنوان خاستگاه انقلاب، انتظار خاصی می رود، از این رو باید در هر خیابان حداقل یک مراسم محوری در راستای بزرگداشت این دو روز برگزار شود./1323/د101/ف

ارسال نظرات