۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۶۴۳۲۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

توجه به برنامه های فرهنگی در جامعه باید در اولویت قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به ضرورت توجه به برنامه های فرهنگی به عنوان زیرساخت تمام برنامه ها، گفت: توجه به برنامه های فرهنگی در جامعه باید در اولویت قرار گیرد.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مدير کل تبليغات اسلامي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در  جلسه ساماندهی برنامه های فرهنگی در شهرستان سرعین، با اشاره به اهمیت برنامه های فرهنگی در جامعه، خاطرنشان کرد: زیر ساخت تمام برنامه ها در جامعه و همینطور زندگی بشری داشتن اهمیت به مقوله فرهنگ و شیوه های بهره گیری مناسب از آن است.

 

وی افزود: حرکت ها و برنامه های فرهنگی در جامعه باید بر اساس سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (س) و برای گسترش معروف انجام شود.

 

حجت الاسلام ستوده، تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هر چه برای فرهنگ و کار فرهنگی هزینه شود، سبب پیشرفت و ارتقای سطح فرهنگ در جامعه خواهد شد و اگر بتوانیم معضلات فرهنگی را ریشه کن کنیم، یقینا در سایر بخش ها پیشرفت های چشمگیری خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان، اظهار داشت: دشمن با استفاده از ابزارهای رسانه ای و برنامه های ضد دینی و ضد فرهنگی در صدد از بین بردن فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و تهی کردن فکر و اندیشه جوانان است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اقدامات دشمن برای ایجاد اسلام هراسی در جهان، تصریح کرد: دشمن با آگاهی از گسترش اسلام و اندیشه های اسلامی در جهان و به ویژه در کشورهای اسلامی در صدد ایجاد گروه های تروریستی با نام اسلام کرده تا از این طریق اجازه گسترش اسلام را در جهان ندهد.

 

وی افزود: در سال 2007 تعداد مسلمانان 1 میلیارد و 300 میلیون نفر بوده که این تعداد در سال 2011 به 1 میلیارد و 700 میلیون نفر  افزایش یافته و پیش بینی می‌شود تا سال 2020 تعداد مسلمانان از این رقم فراتر رود و این مساله موجب هراس شدید دشمنان اسلام شده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، خاطرنشان کرد: برای مقابله با توطئه های فرهنگی و ضد دینی دشمنان، مسجد محوری، گسترش هیئات مذهبی و برنامه های قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام ستوده مساجد را پایگاه اصلی جوشش انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: این جایگاه رفیع معنوی و اجتماعی باید اعتلا یابد و نباید به مساجد صرفا به عنوان مرکز عبادت پرداخته شود بلکه در کنار منبر‌ها، تفسیر‌ها و درس اخلاق‌ها باید به جذب نسل جوان توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه برای پیوند دادن بیش از پیش جوانان با مساجد برنامه های ویژه ای لازم است، گفت: در شرایط امروز جامعه باید توجه ویژه ای به مساجد و برنامه های فرهنگی در آن کنند و امور فرهنگی مساجد باید به‌دست جوانان متدین و پرانرژی و خلاق سپرده شود تا نشاط هر چه بیشتر فرهنگی در جامعه ایجاد شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به لزوم فعالیت فرهنگی در شهرستان توریستی سرعین، تصریح کرد: بیش از 5 سال است که دفتر نمایندگی تبلیغات اسلامی در سرعین در خصوص برنامه های فرهنگی دینی ایفاء وظیفه می‌کند.

 

وی به لزوم توجه به برنامه های فرهنگی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: حضور گسترده میهمانان در ایام تابستان در این شهرستان برنامه ریزی مناسب فرهنگی در این شهرستان را افزایش داده است./ 937/پ202/ب4

ارسال نظرات