۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۲۶۴۳۵۲
آیت الله اراکی در اجتماع بزرگ حوزویان:

هر پیمانی که زیر سایه تهدید باشد فاقد اعتبار است/ مذاکرات باید در مسیر ترسیم شده رهبری باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که جلب اعتماد رهبر انقلاب و ملت ایران، اصلی‌ترین شرط مذاکرات است، هدف از اجتماع عظیم طلاب و اساتید حوزوی را حمایت از دولت و تیم مذاکره کننده برای مقاومت و مقابله با دشمن دانست.
سخنراني آيت الله اراکي در تجمع لبيک يا امام مدرسه فيضيه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر امروز در اجتماع بزرگ هسته ای حوزویان که با حضور طلاب، اساتید و شخصیت های حوزوی در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با بیان این که پیروزی و سربلندی ملت وابسته به پایبندی به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: عزت در سایه پیوستن به متکبران و در سایه رکون بر ظالم محقق نمی شود.

 

 

عزت ملت در گرو اطاعت دستورات خدا و پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی است

 

وی ابراز کرد: قیام و انقلاب ما برای رضای خدا بود و معتقدیم که در سایه اطاعت دستورات خداست که می‌توانیم به عزت و پیروزی دست یابیم؛ اگر امروز ایران به عنوان یک کشور مقتدر و پیشرفته در جهان شناخته می‌شود، در گرو ایستادگی شهیدان، بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و بزرگواران دینی بر حفظ ارزش‌های اسلامی است.

 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که تنها پایداری و صبر می‌تواند ما را بر دشمنان پیروز کند، عنوان کرد: در عرصه مذاکرات و سایر عرصه‌هایی که ما را در مقابله با دشمنان می‌کشد، صبر و مقاومت را باید به وعده‌های دروغین دشمن ترجیح داد.

 

 

وی گفت: امتی که بخواهد با دست دشمن به پیروزی برسد، قطعا شکت خواهد خورد؛ این اجتماع عظیم نیز برای اعلام همین مطلب است که راه پیروزی، پافشاری بر بزرگترین پیمان خدا یعنی مقاومت است.

 

 

این اجتماع برای حمایت از دولت و تیم مذاکره کننده است

 

آیت‌الله اراکی با بیان این‌که این اجتماع برای حمایت از دولت و تیم مذاکره کننده شکل گرفته تا با مقاومت و قدرت با دشمن به مقابله بایستد، تصریح کرد: دشمن روی ستیز این تجمع است؛ دشمنی که سعی دارد ما را از مسیر خود منحرف کرده و از راه فریب بر سر ما کلاه بگذارد، باید بداند که این آروز را به گور خواهد برد.

 

 

وی با بیان این‌که تیم مذاکره کننده، تیمی مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب و ملت ایران است، خاطرنشان کرد: ما پشتیبان دولت بوده و با مذاکرات مخالفتی نداریم اما مذاکرات باید در چارچوب هایی باشد که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.

 

 

ده‌ها سال است که شاهد پیمان شکنی‌ها و بداخلاقی‌های آمریکا بوده‌ایم

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما به دولت و تیم مذاکره کننده اعتماد داریم اما نسبت به دشمن بی اعتمادیم؛ ما دشمن و آمریکا را ده‌ها سال امتحان کرده و شاهد پیمان شکنی‌ها، بداخلاقی‌ها و اعتماد نکردن آنان در تمام عرصه‌ها بوده‌ایم.

 

 

جلب اعتماد ملت ایران، اصلی‌ترین شرط مذاکرات است

 

وی با بیان این‌که راستی آزمایی آمریکا نیازمند تضمین‌های عینی است که نتواند عهد شکنی کنند، تأکید کرد: آمریکا باید تضمین عینی بدهد؛ ما با تجربه‌هایی که از پیمان شکنی‌های آمریکا داشته‌ایم، به صرف قول دادن و حرف زدن آنان اعتماد نمی‌کنیم.

 

 

آیت‌الله اراکی با تأکید بر این‌که جلب اعتماد ملت ایران و حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای از سوی دشمن، اصلی‌ترین شرط مذاکرات است، گفت: تیم مذاکره کننده ایران باید طرحی را ارائه کنند که تضمین عینی داشته باشد و دشمن نتواند عهد شکنی کند.

 

 

قراردادها نباید حقوق طبیعی ملت‌ها را نادیده بگیرد / هر پیمانی که زیر سایه تهدید باشد فاقد اعتبار است

 

وی با بیان این‌که پیمان‌ها و قردادها نباید حقوق طبیعی ملت‌ها را زیر پا گذاشته و نادیده بگیرد، یادآور شد: هر التزام و شرطی که زیر سایه اکراه، اجبار و تحمیل بخواهد برطرف شود، قانونا و شرعا فاقد هرگونه اعتباری است؛ طرفان مذاکره از تهدید دست بردارند که از نظر ملت، هر پیمانی که زیر سایه تهدید باشد، اعتباری ندارد.

 

 

نقض هر بخشی از قرارداد از سوی طرفان مذاکره، به منزله کل پیمان است

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با بیان این‌که اگر قراردادها از سوی طرف مقابل نقض شود، از سوی ملت ایران هم فاقد اعتبار می‌شود، گفت: چنانچه پیمانی با ملت ایران در نتیجه مذاکرات به دست آید، نقض هر قسمت از آن به منزله نقض کل پیمان است./997/پ202/ج

ارسال نظرات