۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۶۴۳۶۱
در نشستی خبری؛

برنامه‌های بزرگداشت امام راحل ناحیه بسیج شهر ری تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ برنامه‌های بزرگداشت امام راحل ناحیه بسیج شهر ری از سوی فرمانده این ناحیه در نشستی خبری تشریح شد.
ستاد بزرگداشت ارتحال امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ علی طلوعی، فرمانده ناحیه یک بسیج شهر ری، امروز در نشست خبری ارتحال امام‌ راحل که در بسیج ناحیه ری شهرری برگزار شد، با تبریک ایام شعبانیه، گفت: همزمان با برگزاری 26 مراسم سالگرد بزرگداشت امام راحل، همه ارگان‌های شهر‌ری بسیج شده‌‌اند تا مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی را به بهترین شکل برگزار کنند.

 

وی افزود: به دلیل نزدیکی حرم امام راحل به شهرری این منطقه مسؤولیت ویژه‌ای را بر عهده دارد.

 

سرهنگ طلوعی با اشاره به اسکان زائران در شهر ری ابراز داشت: تعداد مشخصی از زائران به صورت متمرکز و رسمی از قرارگاه شهید فهمیده برای اسکان به شهر ری فرستاده می‌شوند.

 

فرمانده ناحیه بسیج شهر ری در ادامه گفت: زائرانی افزون بر زائران قرارگاه فهمیده به صورت غیررسمی و ناهماهنگ وجود دارند که برای اسکان آنان نیز برنامه‌ریزی شده است و نگرانی وجود ندارد.

 

وی با اشاره به روز ارتحال امام اظهار داشت: روز ارتحال امام راحل بیش از 10 هزار زائر که از شهرستان‌های کل کشور به شهر ری خواهند آمد و همراه با ساکنان شهر ری به سوی مرقد امام راحل حرکت می‌کنند.

 

فرمانده ناحیه یک بسیج شهرری با اشاره به مشارکت ارگان‌های دیگر در برگزاری مراسم بزرگداشت، ابراز کرد: برای برگزاری مراسم ارتحال امام راحل جلسات و هماهنگی‌های لازم با مسئولان و ارگان‌های شهرری مانند فرمانداری ویژه شهرری،  شهردار ری، اداره صنعت و معدن، اصناف، اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی اداره اطلاعات و سامانه اتوبوس‌رانی شهرری صورت گرفته است و دیگر ارگان‌ها از قبیل دادگستری و بیمارستان‌ها نیزاعلام حضور کردند.

 

سرهنگ طلوعی با اشاره به نقش فرمانداری و سپاه شهر ری در این مراسم افزود: فرمانداری رییس برگزاری و سپاه اجراکنندگی این مراسم را در شهرری به عهده دارند، همچنین در راستای برقراری امنیت در شهر ری نیروهای اطلاعات به طور شبانه و روز در حال کنترل امنیت شهر هستند.

 

وی با اشاره به ایستگاه‌های صلواتی، گفت: ایستگاه‌های صلواتی را ارگان‌ها و اصناف ادارات شهرری به عهده دارند تا ما بتوانیم با استقبالی گرم، پذیرای زائران باشیم.

 

فرمانده ناحیه بسیج شهر ری با اشاره به هدف زائران، عنوان کرد: زائران حرم امام راحل قبل از یا بعد  از مراسم بزرگداشت امام راحل به زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مشرف می‌شود که با توجه به ازدحام و شلوغی، سپاه مراقبت از حرم سیدالکریم(ع) را به عهده دارد.

 

سرهنگ طلوعی بیان داشت: بیشترین زائران قرارگاه فهمیده اهل کهکیلویه و بویر احمر، فارس، کیش و خراسان جنوبی هستند.

 

وی با اشاره به تقسیم‌بندی پارکینگ‌ها گفت: تقسیم‌بندی پارکینگ‌ها به وسیله پلاکارد مشخص شده و اتوبوس‌هایی نیز به صورت ستاد گمشدگان در این پارکینگ‌ها مستقر کرده‌ایم تا مردم هنگام نیاز به این ایستگاه‌ها مراجعه کنند.

 

فرمانده ناحیه بسیج شهر ری افزود: کلیه زائران هنگام ورود به شهرری و حرم امام راحل بیمه می‌شوند.

 

سرهنگ طلوعی در ادامه بیان داشت: از نظر فرهنگی ما از رهنمودهای امام راحل که در وصیت مطالبی را که در مورد آل‌سعود و تحریم‌ها بیان داشته‌اند را انتخاب کرده‌ایم که بین مردم پخش کنیم تا آنها آگاهی بیشتری را کسب کنند.

 

وی در ادامه گفت: در قالب بسته‌های فرهنگی لوح‌های فشرده‌ای از سخنان، وصیت‌نامه امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری را نیز آماده کرده‌ایم تا در اختیار زائران قرار دهیم.

 

فرمانده ناحیه بسیج شهرری افزود: محل‌ اسکان زائران عمدتا مهدآموزشی‌ها و مساجد هستند که از نظر سرمایشی، گرمایشی و پذیرایی آنها را مجهز و مهیا کرده‌ایم، تعداد 14 ایستگاه صلواتی از شهرری تا مرقد امام راحل بر عهده حوزه اصناف، اداری و کارگری است.

 

سرهنگ طلوعی اظهار داشت: روز یک‌شنبه 10 خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء 50 دوچرخه‌سوار پیشکسوت سپاهی از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تاحرم امام راحل و سپس به سوی جمکران رکاب خواهند زد.

 

وی در ادامه گفت: زائران آغاز صبح روز 14 خرداد راهی صحن اصلی مرقد امام راحل می‌شوند تا با حضور و سخنرانی مقام معظم رهبری این صحن افتتاح شود.

 

فرمانده ناحیه بسیج شهر ری در پایان خاطرنشان کرد: امنیت وسایل نقلیه زائران روز 14 خرداد در پارکینگ‌ها به عهده ناجا و نیروی انتظامی است که بیشترین تمرکز ما بر روی امنیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است،  اتوبوس‌های حامل زائران توسط نیروهای مسلح اسکورت می‌شوند تا دچار مشکل نشوند./807/پ202/ح

ارسال نظرات