۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۲۶۴۳۷۲
معاون تهذیب حوزه های علمیه قزوین:

کارهای خداوند بر اساس حکمت است/ قیامت نشانه قدرت بی نهایت الهی

خبرگزاری رسا ـ معاونت تهذیب حوزه های علمیه استان قزوین با توجه به حکمت خداوند گفت: کارهای خداوند همه با توجه به حکمتش است یعنی اگر اعمال قدرت می‌کند با توجه به حکمت این کار را انجام می‌دهد و این اعمال قدرتش بر هوی و هوس نیست.
حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان قزوین امشب نهم خرداد در جلسه تفسیر سوره مبارکه واقعه مسجد محمد رسول الله(ص) قزوین گفت: از مقدمات بزرگ قیامت که در قرآن هم ذکر شده است زمین لرزه شدید است، پیش از وقوع قیامت و از بین رفتن دنیا و برپایی دادگاه عدل الهی کوه ها در هم شکسته می‌شود و تبدیل به گرد و خاک می‌گردد زمین صاف و هموار شده و در نهایت غباری از ریزگرد هایی که تشکیل دهنده آن کوه ها بودند در هوا پراکنده می‌گردد.

 

وی در ادامه افزود: پس از این اتفاق مردم به گروه های سه گانه تقسیم می‌شوند و هر شخصی به گروه خود متمایل می‌شود خوبان به گروه یمین و بد کاران به گروه شمال و پیشتازان به گروه سابقون هدایت می‌شوند.

 

قیامت نشانه قدرت بی نهایت الهی است

حجت الاسلام عباسی با اشاره به اینکه قیامت نشانه قدرت الهی است ابراز کرد: پیام این آیات رساندن و نشان دادن قدرت الهی به گوش مردم است، تزریق باور های درست و پرده برداشتن از واقعیاتی که به طور طبیعی دانش آن برای ما محال است وظیفه قرآن است ، با مطالعه دقیق و درست این آیات درمی‌یابیم که وقتی خداوند زمین و کوه های بزرگ را اینگونه نابود می‌کند بنابراین حسابرسی از انسان بسیار راحت تر و آسان تر است به همین جهت باید همواره خداوند را در نظر داشته باشیم.

 

معاونت تهذیب حوزه های علمیه استان قزوین با توجه به حکمت خداوند اظهار کرد: کارهای خداوند همه با توجه به حکمتش است یعنی اگر اعمال قدرت می‌کند با توجه به حکمت این کار را انجام می‌دهد و این اعمال قدرتش بر هوی و هوس نیست و بدون نگاه به مصالح و مفاسد این کار را نمی‌کند، حکمت خداوند همیشگی است به این معنی که اگر طفلی در ابتدای تولدش به نبوت می‌رسد و در همان ابتدا زبان به سخن باز می‌کند یا اگر زنی بدون داشتن همسر باردار می‌شود همه و همه بر اساس حکمت خداوند شکل گرفته و با ملاحظه مصالح و مفاسد است.

 

این استاد اخلاق با اشاره به این جمله که دنیا مزرعه آخرت است تصریح کرد: دلیل اینکه مردم در روز قیامت به سه دسته تقسیم می‌شوند نتیجه اعمالشان در دنیا است بنابراین نتیجه می‌گیریم جلوه کامل رفتار انسان در دنیا از ابتدای قیامت قابل مشاهده است.

 

عدالت خداوند از همان ابتدای قیامت قابل مشاهده است

معاونت تهذیب حوزه های علمیه استان قزوین درباره عدالت خداوند در قیامت بیان کرد:این عدالت در روز قیامت قابل حس است چرا که انسانها با توجه به رفتارشان تقسیم بندی می‌شوند و هیچ گونه تبعیضی در این مسیر وجود ندارد ، کوچک و بزرگ به خاطر رفتارشان بازخواست می‌شوند در حقیقت اقتضای عدالت خداوند چیزی جز این نیست.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان با ذکر این نکته که کمال طلب ها جزو گروه پیشتازان و السابقون هستند گفت: خداوند متعال بنا بر عدالت و حکمتی که دارد از انسانهای کمال طلب و پیشتاز در امر خیر تقدیر ویژه ای به عمل می‌آورد چرا که دربین انسانهای خوب بعضی بسیار خوب هستند و طبیعتا باید به نحو جداگانه  ای از این رفتار قدردانی بشود به همین دلیل گروهی به نام السابقون وجود دارد که مخصوص سبقت گیرندگان در کار خیر است./849/پ202/ح

ارسال نظرات