۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۲۶۴۴۰۶
مدیر مراکز تخصصی حوزه علمیه:

ارتقای مراکز تخصصی حوزه نیازمند همفکری و همراهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کلباسی با بیان این که با هفکری و همراهی می توان گام هایی برای ارتقای مراکز تخصصی برداشت، گفت: امروز وجود مراکز تخصصی و دایر بودن موضوعات گوناگون برای معرفی اسلام، قرآن، معارف دین و دفاع از مکتب اهل بیت(ع) وجود این مراکز از اوجب واجبات است.
حجت السلام کلباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی کلباسی مدیر مراکز تخصصی حوزه علمیه شنبه شب در دومین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا برگزار شد، گفت: همراهی شورای عالی و مدیر حوزه سبب شد تا در سال تحصیلی جاری گامی برای ارتقای مدیریت مراکز تخصصی برداشته شود، جایگاه مدیریت مراکز ارتقا پیدا کرده و مدیریت مستقلی زیر نظر مدیر حوزه های علمیه تشکیل شده است.


وی افزود: برای این که این جلسه با نتایج خوب و مبارکی خاتمه پیدا کند، با همکاری مدیران مراکز تخصصی از مدت ها پیش جلساتی با اساتید این مراکز برگزار شد و نظرات اساتید پیرامون ارتقای وضعیت مراکز تخصصی جمعع آوری شد.


حجت الاسلام کلباسی با بیان این که با هفکری و همراهی می توان گام هایی برای ارتقای مراکز تخصصی برداشت، اظهار داشت: امروز از اوجب واجبات برای معرفی اسلام، قرآن، معارف دین و دفاع از مکتب اهل بیت(ع) وجود این مراکز و دایر بودن موضوعات گوناگون است.


وی ادامه داد: حضور 700 نفر از طلاب حوزه علمیه در مراکز تخصصی نقطه امیدی است که باید پر رنگ‌تر شود، با ارتقای علمی و کمی و کیفی مراکز تخصصی می توانیم نیاز ضروری و حیاتی عالم اسلام و تشنگان معارف قرآن و اسلام را بر طرف کنیم.


مدیر مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به برنامه های طراحی شده برای ارتقا مراکز تخصصی ابراز داشت: نظارت بر مراکز تخصصی و ایجاد بسترهایی برای حضور بهتر اساتید در رشته های تخصصی از برنامه هایی است که سبب رشد مناسب طلاب می شود.


وی عنوان کرد: در حال حاضر 50 مرکز در کشور فعالیت تخصصی انجام می دهند اما حقیقت این است که نسبت نیاز امروز با تعداد مراکز تخصصی نسبت نامناسبی است، متأسفانه تعداد رشته ها و افرادی که در آن تحصیل می کنند کم است.


مدیر مراکز تخصصی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امسال آزمون وروی مراکز تخصصی برگزار شد که بیش از 4 هزار و 500 نفر در آن شرکت کردند و بیش از نیمی از افراد شرکت کننده پذیرفته خواهند شد، همه این تعداد در برابر نیازها اندک است./1323/پ202/ی

ارسال نظرات