۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۶۴۴۴۲
مدیر امور فرهنگی و تبلیغی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

سعادت و وحدت جامعه اسلامی در گرو تمسک به قرآن و اهل‌بیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر امور فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان این‌که وحدت جامعه اسلامی در سایه تمسک به قرآن و آموزه های آن و همچنین پیروی از اهل بیت و دستور العمل های آن ها تحقق می یابد، گفت: این یک واقعیت عینی است که تمسک به این دو، سعادت و وحدت را برای جامعه به ارمغان می‌آورد.
حجت الاسلام فاضلي پيردوستي

حجت الاسلام فاضلی پیردوستی، مدیر امور فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه اظهار داشت: اسلام یک دین حنیف و میانه‌رو و متعادل در تمام امور است و افراط و تفریط در امور، از نظر اسلام مذموم و ناپسند است، اعتدال و میانه روی در تمام امور همواره مورد تأکید اسلام بوده است.


وی افزود: دشمن قصد تضعیف اسلام و مسلمانان را دارد و با اقدامات تحریک آمیز و فرقه‌گرایانه و با تقویت جبهه های مزدور و دست نشانده، شاکله جهان اسلام را دچار فتنه و آسیب می‌کند که این امر در قالب افراط گرایی، خود را نشان داده و هرج و مرج ایجاد می‌کند.


حجت الاسلام فاضلی پیردوستی با اشاره به تشکیل گروه‌هایی همچون القاعده، طالبان، داعش و النصره از سوی دشمنان اسلام، خاطرنشان کرد: شعار استعمارگر پیر این است که تفرقه بینداز و حکومت کن و با این دیدگاه، هدف تفرقه اندازی و شعبه شعبه کردن جامعه را با ایجاد افراط گرایی از طریق افراد خودکامه و دنیا‌پرست، دنبال می‌کند.


وی ادامه داد: چنین افرادی با وعده‌های پوچ و پوشالی دشمنان، گول خورده و درخواست‌های آن ه
ا را اجرا می کنند و زمانی که دشمن به اهداف خود دست یافت، چه بسا به وعده های خود نیز عمل نکند، چنین افراط گرایی و هرج و مرج هایی، جبهه حق و مردمی جامعه را تضعیف می‌کند و اهداف دشمنان محقق می‌شود.


مدیر واحد فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه خاطرنشان کرد: قرآن و احادیث نبو
ی، وحدت میان مسلمانان را بسیار با اهمیت ذکر می‌کنند و بنا به روایت معتبر از پیامبر اکرم (ص)، وحدت جامعه اسلامی در سایه تمسک به قرآن و آموزه های آن و همچنین پیروی از اهل بیت و دستور العمل های آن ها تحقق می یابد و این یک واقعیت عینی است که تمسک به این دو، سعادت و وحدت را برای جامعه به ارمغان می آورد.


این مسؤول با اشاره به هدف واحد تمام مسلمانان جهان، یادآور شد: رشد هر جامعه‌ای در گرو تضارب آرا است، اما باید به این نکته توجه داشت که شاید رویه و راه های افراد متفاوت باشد، اما هدف واحدی برای تمام مسلمانان جهان وجود دارد، با وجود فرقه های مختلف در اسلام، وقتی برتری تفکر فرقه ای بر همگان ثابت شد، این وظیفه قرآنی و دینی مسلمانان است که آن را برگزینند.


وی نقش علما را در این زمینه پررنگ دانست و افزود: مردم باید گوش به لسان علمای وارسته، متقی و دلسوز امت اسلامی داشته باشند، اسلام در وحدت قدرت می یابد و اگر عالمی خواستار اسلام بدون وحدت بود، یقینأ مزدور اجانب و دشمنان اسلام بوده و خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزد.


حجت‌الاسلام فاضلی پیردوستی در پایان تصریح کرد: جامعه اسلامی باید بصیرت لازم را داشته و علمای راستین و دلسوز را از علمای خائن به جهان اسلام، بازشناسد و اگر جامعه اسلامی به چنین بصیرتی برسد، قطعا افراد خائن جایگاهی در اسلام پیدا نخواهند کرد و افرادی که خواستار وحدت اسلامی هستند، در منظر جهان اسلام و یکایک مسلمانان محترم هستند./857/ت302/ح

ارسال نظرات