۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۶۴۴۴۳
عضو ارشد دفتر حضرت امام و رهبر معظم انقلاب:

راه رهایی از فتنه ها تمسک به قرآن است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله رسولی محلاتی با بیان این که قرآن شفا بخش بوده و رفع همه گرفتاری ها و دردها در قرآن است، گفت: در حال حاضر دچار فتنه در دین هستیم و بلندگوهای دینی و مکتب های مذهبی و نادیان دینی همه به هم ریخته اند.
راه رهایی از فتنه ها تمسک به قرآن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اختتامیه همایش کشوری تکریم خادمان طرح تلاوت نور که از هشتم خردادماه با حضور بیش از 300 نفر از قاریان، ائمه جماعات مساجد، اساتید، مسؤول کانون‌های تخصصی و کارشناسان قرآنی آغاز شده است، ظهر امروز دهم خردادماه به کار خود پایان داد.

 

 لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، بهرام محمدی‌نیا، مدیر شبکه تلویزیونی قرآن سیما، مهدی قره‌شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم و  آیت‌الله سید‌هاشم رسولی محلاتی، عضو ارشد دفتر حضرت امام و رهبر معظم انقلاب از جمله میهمانان برنامه اختتامیه هستند.

 

 آیت‌الله سید‌هاشم رسولی محلاتی در این همایش با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: هر وقت فتنه ها به شما سخت شد و نمی دانستید که چاره چیست، در این زمان به سراغ قرآن بروید.

 

وی با بیان این که راهکار رهایی از فتنه های تاریک و کور تمسک به قرآن است، افزود: در حدیث نبوی همچنین آمده است که وقتی که فتنه به سراغ شما آمد و شما راه خروج از آن را نمی دانستید برای این که از شر فتنه ها در امان بمانید باز هم به سراغ قرآن بروید.

 

عضو دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان این که قرآن شفا بخش بوده و رفع همه گرفتاری ها و دردها در قرآن است، اظهار کرد: در حال حاضر دچار فتنه در دین هستیم و بلندگوهای دینی و مکتب های مذهبی و نادیان دینی همه به هم ریختند.

 

وی افزود: در حال حاضر منشأ همه خونریزی ها در عراق و سوریه و دیگر کشورها  به نام دین است، این که چطور انسان ها فریب خوردند که به نام دین آدم کشی کنند، سؤال امروز ما است.

 

گمراه شدن از دین، یکی از فتنه های عصر حاضر است

آیت‌الله رسولی محلاتی با بیان این که امروز عده ای به نام اسلام جنایت و خونریزی می کنند، خاطر نشان کرد: گمراه شدن از دین، یکی از فتنه های عصر حاضر است.

 

عضو ارشد دفتر حضرت امام و رهبر معظم انقلاب در ادامه به بیان خاطراتی از امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: در آن زمان به دلیل نبود تشکیلات امروزی بسیاری از نامه های مردم به صورت مستقیم به دفتر امام ارسال می شد و بسیاری از مردم در آن نامه ها مشکلات مادی و نبود مسکن خود را با امام مطرح می کرند.

 

وی با بیان این که یکی از این نامه ها از طرف یک جوان بود که خطاب به امام نوشته بوند که مرا نصیحتی سودمند برای دنیا و آخرت بفرمایید، گفت: امام هم در جواب نامه این جوان نوشتند همه چیز شما  از آن خداست پس همه را به او تقدیم کنید.

 

آیت الله رسولی محلاتی تصریح کرد: افرادی که در مسجد دعا می‌خوانند و قرآن قرائت می‌کنند باید مراقب باشند تا در آیات و روایات کم و زیاد نکنند این در حالی است که مشخص نیست که مورد رضایت اهل بیت(ع) قرار گیرد یا نه.

 

وی افزود: دستورات و سفارش‌های امامان نسبت به خواندن قرآن و دعا‌ها باید مورد تاکید قرار گیرد و نسبت به ختم قرآن که به ظاهر با اسم موجه خوانده می‌شود توجه کنیم تا دچار انحراف دینی نشویم.

 

عضو دفتر رهبر معظم انقلاب بیان کرد: ما گرفتار مصیبتی در دین شده ایم که وهابی‌ها و داعشی‌های وحشی به نام دین کار‌هایی را مرتکب می‌شوند که توجه ویژه ما را به دین و اصول می‌طلبد. داعشی‌ها همچون خوارج هستند که در ظاهر عابد و زاهد هستند ولی به قرآن و دین فکر نمی‌کنند که این آیات برای چه رهنمودی آمده و تنها با نام دین آدم کشی می‌کنند.

 

وی، شناخت خداوند، هدف خداوند از خلقت و خدمات خداوند به بندگان را جزو علوم اساسی در دین دانست و افزود: وجود مکاتب انحرافی در کشور سبب انحراف جوانان شده است که برای جلوگیری از این اقدامات باید جواب انحرافات با قرآن توسط روحانیان داده شود./934/پ202/ب5

ارسال نظرات