۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۶۴۴۵۸
معاون ستاد عالی کانون های مساجد کشور:

قرائت قرآن نخستین گام در فراگیری پیام های آن است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: اگر معتقد به فراگیری پیام های قرآنی در سراسر کشور باشیم باید موضوع قرائت و جمع خوانی قرآن را جدی بگیریم و آن را در مدارس و مراکز آموزش عالی کشور بسط و توسعه دهیم.
محمد رضا جعفري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش کشوری تکریم خادمان طرح تلاوت نورکه ازهشتم خردادماه با حضور بیش از 300 نفر از قاریان، ائمه جماعات مساجد، اساتید، مسؤول کانون‌های تخصصی و کارشناسان قرآنی آغاز شده است  ظهر امروز دهم خردادماه به کار خود پایان داد.

 

 

 لاله افتخاری، رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، بهرام محمدی‌نیا، مدیر شبکه تلویزیونی قرآن سیما، مهدی قره‌شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم و آیت‌الله سید‌هاشم رسولی محلاتی، عضو ارشد دفتر حضرت امام و رهبر معظم انقلاب از جمله میهمانان برنامه اختتامیه بودند.

 

 محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور در این همایش گفت: خوشبختانه علما و مراجع تقلید علاوه بر حمایت از طرح تلاوت نور، درباره بهتر برگزار شدن این طرح نیز ما را راهنمایی کردند.

 

وی در ادامه با انتقاد از این گفته که تلاوت بدون تدبر ارزشمند نیست، خاطر نشان کرد: اگر این سخن فراگیر شود، ضربه فراوانی به فعالیت های قرآنی وارد می شود که جبران ناپذیر می شود.

 

وی با بیان این که قرآن معجزه پیامبراکرم(ص) و اصلی ترین معجزه ای است که تا پایان جهان کاربرد دارد، افزود: در واقع برای رسیدن به کاربرد همیشگی قرآن، گام اول قرائت آن است.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشو اظهار کرد: اگر ما انتظار داریم عمل به قرآن در جامعه فراگیر شود راهی به جز این نداریم که تلاوت قرآن را در ابتدا آغاز کنیم.

 

وی افزود: اگر معتقد به فراگیری پیام های قرآنی در سراسر کشور باشیم باید موضوع قرائت و جمع خوانی قرآن را جدی بگیریم و آن را در مدارس و مراکز آموزش عالی کشور بسط و توسعه دهیم.

 

جعفری با بیان این که یکی از راه های رساندن مسجد به طراز اسلامی، احیای کارکردهای مساجد است، خاطر نشان کرد: کارکردی مهم تر از قرائت قرآن و توجه و اهتمام به تلاوت آن نیست.

 

بنابر این گزارش، در حاشیه این همایش، کمیسیون‌های تخصصی در روزهای هشتم و نهم خردادماه توسط اساتید قرآنی برگزار شد که از جمله آن‌ها می‌توان به بررسی جایگاه طرح تلاوت نور در توسعه آموزش عمومی قرآن کشور و راهکارهای ارتقای آن، بحث و بررسی پیرامون جایگاه حفظ قرآن در مساجد با رویکرد حفظ کاربردی و عمومی قرآن کریم و بررسی آیین‌نامه خانه های نور و ارایه راهکار جهت تقویت و ارتقای کمی و کیفی آن در مساجد اشاره کرد.

 

همچنین بررسی شیوه‌های جذب خیّران قرآنی با تکیه بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عمران معنوی مساجد و بحث و بررسی پیرامون ارائه راهکار جهت ارتقای طرح تلاوت نور با چاشنی تفسیر همراه و کوتاه ویژه ائمه جماعات مسجد از دیگر موضوعات مورد توجه در کمیسیون‌ها بود./934/پ202/ب5

 

ارسال نظرات