۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۶۴۴۹۶
امام‌جمعه سرایان:

جوانان در کنار تحصیل از مهارت آموزی غفلت نکنند

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه سرایان با توصیه به جوانان مبنی بر ضرورت فراگیری مهارت های گوناگون همراه با تحصیل، گفت: جوانان نباید منتظر کار اداری و آزمون استخدامی باشند بلکه باید به دنبال یادگیری مهارت و فن بروند.
جوانان در کنار تحصیل از مهارت آموزی غفلت نکنند

حجت‌الاسلام احمد نجمی پور، امام‌جمعه سرایان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) گفت: روز جوان بهانه‌ای است برای تجلیل از جوانان و اهمیت دادن به قشر عظیمی از جامعه که جوانان هستند.

 

وی خوش‌اخلاقی، خوش‌رفتاری و اهل عبادت بودن از ویژگی‌های جوانان دانست و افزود: جوانی که اهل نماز و عبادت باشد نماز با گوشت، پوستش عجین می‌شود. 

 

امام‌جمعه سرایان ایمان و اخلاق را مهم‌ترین نیاز جوانان دانست و افزود: این نیازها در فطرت انسان‌ها نهادینه‌شده است و مسؤولان باید در همه امور به‌ویژه در اداره امور کشور به جوانان اعتماد کنند.

 

وی تصریح کرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که 31 درصد آن جوانان هستند بنابراین خانواده‌ها باید زمینه تربیت فرزندان و جوانان خود را فراهم کنند.

 

امام‌جمعه سرایان با بیان این‌که جوانان ما همیشه پیشرو هستند، ادامه داد: جوانان به‌ویژه دانشجویان که رهبر معظم انقلاب نیز بسیار برایشان اهمیت قائل است ثابت کرده‌اند که در بیشتر عرصه‌ها پیشرو هستند.

 

حجت‌الاسلام نجمی پور، بزرگ‌ترین سرمایه جوان را دل‌پاک و نورانی آنان برشمرد و از جوانان خواست در راه نماز اول وقت، تهذیب نفس، احترام به والدین، احساس مسؤولیت نسبت به آینده و درس خواندن صحیح گام بردارند.

                                                                                                                                        

وی با بیان این‌که امروز دشمن در حوزه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بر روی جوانان ما کار می‌کند، افزود: باید توجه ویژه‌ای به نیازها و سرگرمی‌های جوانان خود داشته باشیم که در این زمینه یکی از موارد بسیار تأثیرگذار در تربیت و زندگی سالم جوانان انجام ورزش زورخانه‌ای است.

 

وی ادامه داد: فاصله  میان نوجوانی و میان‌سالی دوران جوانی است که به دوران بحران یادشده است در این دوران جوانان استقلال‌طلب هستند؛ بنابراین باید در این دوران به جوانان میدان داد تا اندیشه‌ها و افکار خود را در جامعه مطرح کنند.

 

حجت‌الاسلام نجمی پور دوران جوانی را دوران برتری‌جویی دانست و افزود: جوانی دوران حساسی است که خانواده نقش محوری را در زندگی جوان دارد.

 

وی از خانواده‌ها خواست به افکار و عقاید جوانان اهمیت بدهند و از نصیحت کردن به جوانان بپرهیزند .

 

امام‌جمعه سرایان با اشاره به این‌که مسؤولان باید جوانان را درک کنند، تصریح کرد: مسؤولان باید نیازهای جوانان را شناسایی کنند و به جوانان شخصیت بدهند و درصدد رفع این نیازها برآیند.

 

وی بابیان این‌که باید اخلاق مدارانه با جوان رفتار کرد، افزود: مسؤولان انتقادات جوانان را بپذیرند و گوش فعال داشته باشند نه این‌که نسبت به انتقادات جوان پرخاشگری داشته باشند که نتیجه آن نارضایتی در جوان خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام نجمی پور با توصیه به جوانان مبنی بر ضرورت آموزش مهارت ها، افزود: جوانان نباید منتظر کار اداری و آزمون استخدامی باشند بلکه باید به دنبال یادگیری مهارت و فن بروند.

 

وی، ریشه تمام ناهنجاری‌ها را بیکاری دانست و گفت: اعتیاد، فقر، فحشا از بیکاری شروع می‌شود بنابراین مسؤولان باید به فکر اشتغال جوانان باشند تا ریشه همه ناهنجاری‌ها ریشه‌کن شود و جوان مسیر تعالی خود را پیدا کند./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات