۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۶۴۵۱۱
حجت‌الاسلام قهرمانی با تأکید بر گسترش همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش:

همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش تنها به اعزام مبلغ خلاصه نشود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تنها به اعزام مبلغ مدارس و اجرای چند طرح معطوف نشود و این همکاری ها باید گسترش یابند.
جلسه کميته همکاري هاي حوزه و آموزش و پرورش حجت الاسلام قهرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیرحوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در جلسه استانی کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: همکاری های حوزه و آموزش و پرورش دامنه گسترده ای می تواند داشته باشد که باید افق و چشم انداز آن تدوین شود.

 

وی گفت: همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش هنوز با حد مطلوب فاصله دارد چراکه تاکنون فقط چند بخش از آیین نامه همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اجرایی شده است.

 

حجت الاسلام قهرمانی تأکید کرد: همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تنها به اعزام مبلغ مدارس و اجرای چند طرح معطوف نشود، همکاری ها باید گسترش یابد.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به نوپا بودن مرکز مدیریت حوزه ها در استان، تصریح کرد: تعداد روحانیانی که با آموزش و پرورش همکاری دارند، بسیار کم است.

 

وی گفت: در آذربایجان غربی بیش از 5 هزار مدرسه وجود دارد که نیازمند حضور روحانی می‌باشد این درحالی است که تعداد طلاب استان یک هزار نفر است.

 

حجت الاسلام قهرمانی با بیان این که فعالیت تبلیغی در مدارس نیازمند ظرافت و تخصص است، اذعان داشت: بسیاری از روحانیان این هنر را ندارند که ارتباط مؤثر با دانش آموزان برقرار کنند و این یک آسیب است.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به راه اندازی مدارس امین در استان افزود: در طول یک سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش 37 مدرسه امین در شهرهای خوی، ارومیه و میاندوآب راه اندازی شده است.

 

وی افزود: حضور دائم روحانیان در مدرسه و اجرای برنامه های دینی و بصیرت افزایی از طریق پاسخ به سؤالات دانش آموزان از ویژگی های بارز مدارس امین است.

 

فعالیت 37 مدرسه امین در آذربایجان غربی

 

حجت الاسلام عباسی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به راه اندازی 37 مدرسه امین در استان، اظهار داشت: 15 مبلغه خواهر و 22 مبلغ برادر مشغول فعالیت در مدارس امین در شش شهر استان هستند.

 

وی گفت: از آنجایی که مدارس امین با شعار برداشتن باری از روی دوش آموزش و پرورش ایجاد شده است، امسال با کمک خیران بیش از 30 میلیون ریال در مدارس امین هزینه شده است.

 

مدیر مرکز حجاب و عفاف ریحانه النبی(س) ارومیه در تشریح فعالیت های این مرکز گفت: این مرکز فعالیت خود را با همکاری آموزش و پرورش استان در 9 مدرسه آغاز کرد و در ادامه به 202 مدرسه رساند.

 

وی اضافه کرد: به علت وجود برخی مشکلات متأسفانه در حال حاضر تعداد مدارس تحت پوشش طرح های مرکز حجاب ریحانه النبی(س) به 9 باب تنزل کرده است./936/پ202/ب4

ارسال نظرات