۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۶۴۵۱۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

آل سعود دلباخته آمریکا، اسرائیل و دلارهایشان است

خبرگزاری رسا ـ استاد تفسیر و اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این‌که اوباما و اسرائیل بت‌های جاندار و دلار بت‌های بی‌جان غربی‌ها و حکام مرتجع عرب است، گفت: آل سعود نیز همین گونه است چرا که تا آمریکا درخواست حمله به یمن را کرد، سعودی‌ها دست به کار شدند تا بت‌هایشان را از دست ندهند.
حجت الاسلام و المسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه قم امروز در جلسه نیرویی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در پادگان نیروی دریایی تهران برگزار شد، اظهار داشت: مسائل و روایات تاریخی فراوانی درباره حضرت ولی عصر(عج) در مهم‌ترین کتاب‌های شیعه نقل شده که بیان آن روایات و تأمل بر آنان، می‌تواند دارویی برای درمان بسیاری از بیماری‌های فرهنگی و اجتماعی باشد.

 

وی با اشاره به روایتی از زیارت حضرت امام زمان(عج) از سوی فرد متدینی در ایام حج، ابراز کرد: در این روایت سه نکته تأمل برانگیز مهم وجود دارد که تأمل بر آن از سوی افراد و خانواده‌ها همانند دارویی می‌ماند که مشکلات بسیاری را از جامعه برطرف می‌کند.

 

مفسر قرآن کریم عنوان کرد: همان‌طور که یک بیمار با نسخه پزشک درمان می‌شود، کسی هم که می‌خواهد دردهای فکری، روحی، ‌باطنی، اخلاقی، عملی و اجتماعی خود را درمان کند، باید به این روایت حضرت صاحب الزمان(عج) توجه داشته و بدان عمل کند.

 

وی با بیان این‌که گرفتن نسخه و عمل نکردن به آن، دردی را دوا نمی‌کند، تصریح کرد: به کار بستن دارویی که این روایت تجویز می‌کند، هزینه سنگینی را از دوش دولت و ملت برمی‌دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به روایتی از امیر مؤمنان حضرت علی(ع) مبنی بر این‌که «هر عیبی در وجود انسان باعث نرسیدن فیوضات پروردگار متعال به آن فرد می‌شود»، افزود: عیوب باطنی همچون کبر، ریا، حسد، حرص، بخل، بددلی و کینه ورزی بی جا، بالاترین عیب‌های بشری هستند که یکی از آنان، انسان را اهل دوزخ می‌کند.

 

وی به نقل داستان زیارت امام زمان(عج) از سوی فردی ایرانی در ایام حج پرداخت و گفت: فرد باتقوایی برای پاکسازی کامل روح خود از بقایای آلودگی، بیست سال زحمت کشید تا این‌که پس از پاکی روحش، برای زیارت خانه خدا به شهر مکه آمد؛ در خلال ایام حج، نوید دیدن وجود مبارک حضرت امام زمان(عج) را به وی دادند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: وی می‌اندیشید که حضرت صاحب الزمان(عج) را در طواف واجب یا در صفا و مروه و عرفات و مشعر زیارت کند اما از آن‌جایی که توقع اش اجابت نشد، امیدش به سوی ناامیدی رفت؛ البته نا امیدی خصلت کافران است و خدای متعال هیچ‌گاه به مسلمانان اجازه نا امید شدن را نداده است چراکه هر تلاش و زحمتی اگر در دنیا ثمره ندهد، در آخرت به ثمر خواهد رسید.

 

وی خاطرنشان کرد: کاروان آن فرد آماده بازگشت به ایران بود و او از دیدن حضرت امام زمان(عج) تا حدودی نا امید شده بود؛ در طواف مستحبی در روزهای آخر، متوجه شد مردی به شانه‌اش می‌زند؛ وقتی به او نگریست، با چهره غریبی مواجه شد؛ گفت‌وگویی میان آن‌ها صورت گرفت که در نهایت، آن مرد قول زیارت حضرت امام زمان(عج) به حاجی داد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: آن مرد در کنار خانه خدا به فرد مشتاق گفت که امشب شب سه شنبه است، آماده باش که شب جمعه تو را به سوی امامت ببرم؛ اما باید با تمام اعضای کاروانت خداحافظی کرده و این مسأله را به احدی نگویی، چون هیچ یک از اعضای کاروان شما لایق دیدار امام زمان(عج) نیست.

 

وی ادامه داد: شب جمعه با آن مرد از مسجد الحرام خارج و بر مرکبش سوار شد تا این‌که به عقبه طائف رسیده و پیاده شدند؛ به درخواست آن مرد، نیمه شب را به اقامه نماز شب پرداختند؛ پس از دمیده شدن فجر، نماز صبح را هم خواندند و سپس به سوی بیابانی به راه افتادند؛ آن مرد فرمود که این خیمه در بیابان، فعلا محل زندگی امام دوازدهم است و فقط اهل تقوا می‌توانند به اینجا راه یابند؛ تنها کسی که هیچ گناهی با کردار او گره نخورده باشد، می‌تواند به این خیمه برسد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که ملاقات امام زمان(عج) نیازمند سال‌های سال تقوای سرسختانه است و بیشتر مدعیان امروزی زیارت این امام همام، دروغ گو هستند، تأکید کردند: آن مرد واسطه نخست به خیمه امام زمان(عج) رفت تا برای تشرف آن ایرانی اجازه بگیرد چراکه امکان داشت در همان لحظات در نیت وی فکر پلید و نامناسبی به وجود آمده باشد؛ تا این‌که پس از مدتی فرد اجازه ورود یافت.

 

وی با اشاره به گفت‌وگویی که در دیدار نخست میان حاجی ایرانی و نماینده امام زمان(عج) شده بود خاطرنشان کرد: نماینده امام زمان(عج) از آن زائر سؤال کرد که‌ آیا شما در شهر خودتان ابن خضیب را می‌شناسید؟ وی پاسخ داد که از دنیا رفته است؛ آن مرد گفت که ابن خضیب دو کار پسندیده انجام می‌داد؛ نماز را به نیکویی اقامه می‌کرد و قرآن را تلاوت می‌کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این‌که میان تلاوت و قرائت قرآن تفاوت اصولی بوده و تلاوت دو مرحله از قرآن بالاتر است، عنوان کرد: نماز نیکو و احسن که قطعا مورد قبول پروردگار عالم قرار می‌گیرد، نمازی است که بر مبنای حذف و انتخاب اقامه شود؛ همان‌طور که شعار انبیاء الهی «لا اله» و سپس «الا الله» است.

 

وی گفت: اگر کسی بخواهد توحید را در قلب و زندگی‌اش تجلی دهد، باید تمام معبودان باطل جاندار همچون اوباما و اسرائیل و بتان بی‌جان همچون دلار را کنار بگذارد؛ البته غربی ها و بسیاری از حکام کشورهای عربی به جای پرستش پروردگار، دلار پرست هستند.

 

مفسر قرآن کریم عنوان کرد: عربستان بت جاندار و بی جان را می‌پرستد؛ به محض این‌که آمریکا درخواست حمله به یمن را می‌کند، سعودی‌ها به درخواست آنان عمل می‌کنند تا بت‌هایشان را از دست ندهند.

 

وی بیان کرد: انبیاء الهی از ما خواستند تا نخست، معبودان باطل را حذف کنیم تا توحید در زندگی ما جریان پیدا کند؛‌ در اسلام نیز همه عبادات بر معیار حذف و انتخاب قرار گرفته است همچنان که برای اقامه نماز نخست می‌گوید که نباید مال حرام در مکان، غذا و لباس نماز گذار دخالت داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: بر اساس حکم اسلام بر حذف مال حرام برای اقامه نماز، نمازگذار نباید دزد، رشوه گیر و اختلاس گیر باشد؛ بنابراین چنانچه هفتاد میلیون جمعیت به دنبال اقامه نماز صحیح باشند، هزینه سنگینی از دوش دولت و ملت برداشته می‌شود که حداقل آن برداشته شدن هزینه‌های سنگین دستگیری و زندان کردن مجرمان است.

 

وی تأکید کرد: مادامی که آثار لقمه حرام در بدن انسانی وجود دارد، نماز آن فرد مورد قبول خدای متعال قرار نمی‌گیرد؛ چنانچه تمام مردم یک مملکت، حذفیات نماز را کنار گذاشته و نماز صحیح بخوانند، آثار فراوانی برای خانواده، کار، برزخ و قیامت انسان‌ها خواهد داشت و هزینه‌های فراوانی نیز از دولت و ملت برداشته می‌شود./997/پ202/ف

ارسال نظرات