۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۶۴۵۳۱
آیت الله طبرسی:

سواحل دریا نباید به مکانی برای روزه خواری علنی تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت مشخص شدن متولی دریا و سواحل آن تأکید کرد و با بیان این که در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، اما هنوز وضعیت دریا مشخص نیست، تصریح کرد: متأسفانه برخی ها به بهانه مسافر بودن به روزه خوانی علنی می پردازند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه احیای این فریضه دینی را فراهم کرد، گفت: امام خمینی (ره) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و در این راه نیز موفق بود.

 

وی توجه به مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضروری دانست و گفت: احیای این فریضه مهم الهی باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

 

امام جمعه ساری، عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز بی‌بندوباری و بی اخلاقی در جامعه خواهد شد، ادامه داد: اگر به دنبال نهادینه‌کردن ارزش های اسلامی در‌ جامعه هستیم باید این فریضه مهم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، گفت: با مطالعه دقیق در زندگی با برکت ائمه اطهار(ع) در خواهیم یافت که آنها پیوسته برپا دارنده این فریضه بزرگ دینی بوده اند و در برپایی آن توصیه فراوانی نیز کرده اند.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحراف‌های اجتماعی می‌کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اید تلاش کنیم تا فضا را اخلاقی کنیم و باید راه های نفوذ فرهنگ غلط در جامعه بسته شود، ادامه داد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از حکمت خدا و قرآن است که از سوی پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) امروز در جامعه اسلامی نهادینه شده است.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مشخص شدن متولی دریا و سواحل آن تأکید کرد و با بیان این که در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، اما هنوز وضعیت دریا مشخص نیست، تصریح کرد: متأسفانه بخری ها به بهانه مسافر بودن به روزه خوانی علنی می پردازند.

 

وی با بیان این که متأسفانه خبری از اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیست، بیان داشت: به منظور اجرای صحیح این قانون باید سازمان امر به معروف و نهی از منکر احیاء شود و از حاشیه ارگان های دولتی خارج و به متن جامعه باز گردد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات