۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۶۴۵۴۲
حجت‏ الاسلام فرحزاد:

حضرت مهدی عامل عزت و سربلندی اهل ایمان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: از دیدگاه امام رضا(ع) حضرت مهدی موعود(عج) تنها پیاده کننده قوانین نجات بخش و مترقی اسلام و عامل اصلاح دنیا و عامل عزت و سربلندی اهل ایمان معرفی شده است.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با هفته مهدویت برنامه‌های ویژه‌ای در حرم مطهر رضوی برپا است که با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران علی‏بن‏موسی‏الرضا(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 

 حجت ‏الاسلام حبیب‏الله فرحزاد، سخنران حرم مطهر رضوی ظهر امروز در این مراسم گفت: اولیاء الله چراغ‌های راهنمایی هستند که گمشدگان را به سوی خود می‌خوانند و از فرو رفتن در گرداب جهل و فساد و افتادن در پرتگاه‌های انحطاط رهایی می‌بخشند.

 

وی با بیان این که خداوند برای تعالی و تکامل انسان ها قوانین تشریعی وضع کرده که همه مصالح بشری را در برگرفته است، اظهار کرد: بدون تردید پیشوایان الهی تنها کسانی که می‌توانند قوانین الهی را برای ما تفسیر و تبیین کنند و مردم برای تنظیم دنیا و آخرت خود باید از آن بزرگواران یاری بجویند.

 

سخنران حرم مطهر ادامه داد: یکی از سنت‌های الهی در بین ادیان مختلف این است که برای انجام کارهای خوب و نیکو به آنها مهلت داده می شود و این خود از لطف و مرحمت الهی است؛ بی شک، وجود مقدس حضرت مهدی(عج) بنابر مصالح الهی و تقدیری که به خیر و صلاح بندگان است، از چشم بشریت پوشیده شده‌اند و تا زمانی که زمینه کافی و لازم و بنابر مشیت الهی برای ظهور آن حضرت فراهم نشود، آن حضرت ظهور نخواهند کرد.

 

حجت ‏الاسلام فرحزاد تصریح کرد: هشتمین امام شیعیان جهان، در مورد مسائل و رخدادهای عصر غیبت و ظهور امام عصر(عج)، بیاناتی شیوا و راهگشایی دارند که بیش از پیش این آینه زلال الهی و آرامش بخش هستی را به ما نشان می‌دهد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضیلت‌های ماه شعبان اظهار کرد: شعبان ماه بسیار شریفى است و به حضرت رسول(ص) منسوب است زیرا در این ماه ایشان روزه مى‌گرفتند و به ماه مبارک رمضان وصل مى‌کردند و مى‌فرموند: «شعبان ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد، بهشت برای او واجب می‌شود».

 

 استاد حوزه علمیه افزود: اعمال زیادی در ماه شعبان وارد شده که بهترین دعاها و ذکرها در این ماه استغفار و صدقه دادن است.

  

وی با تأکید بر بهره‌مندی معنوی از این ایام، اضافه کرد: ماه شعبان تنها ماهی است که وفات، شهادت و عزاداری در آن وجود ندارد و شخصیت‌های بزرگ و ارزشمند که از ستارگان آسمان ولایت و امامت به شمار می‌آیند در این ماه دیده به جهان گشوده‌اند.

 

حجت الاسلام فرحزاد یادآور شد: انسان‌های بیدار و صاحبان سیر و سلوک با بهره‌گیری از فوائد ماه شعبان از قرب، بندگی، رحمت و سعادت بی واسعه خداوند بهره‌مند می‌شوند./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات