۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۶۴۵۸۳
در مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح شد؛

تجلیل آیت الله نوری همدانی از جایگاه و نقش تاثیرگذار جامعه مدرسین/ آیت الله یزدی از ابتدا همراه امام و رهبری بوده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که یکی از وظایف مهم حوزویان حمایت از نظام است، گفت: همه طلاب باید از این نظام اسلامی حمایت کنند و حافظ و نگهبان آن باشند، این نظام اسلامی فرزندحوزه علمیه است؛ حوزه در آغوش خود نظام اسلامی و بنیانگذاری همچون امام راحل تربیت کرده است.
چهارمين اجلاسيه مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم چهارمين اجلاسيه مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم چهارمين اجلاسيه مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم چهارمين اجلاسيه مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم  آيت الله نوري همداني  آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در چهارمین نشست مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات دارالشفا برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) گفت: حضرت فرمودند همه انسان ها دارای امکاناتی هستند که در برابر آن ها مسؤولیت دارند و باید به آن توجه کنند.


وی مسؤولیت های اسلامی و انسانی را با مواردی مرتبط دانست و افزود: زمان، شغل و جایگاه انسان در میزان مسؤولیت او تأثیر گذار خواهد بود، انسان هر اندازه دارای جایگاه بالاتر و شغل حساس تر باشد مسؤولیت او در اجتماع افزایش پیدا می کند.

 

فقها دژهای اسلام هستند
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به مسؤولیت های حوزوی و اجتماعی اساتید و طلاب اظهار داشت: تعلیم، تربیت و مدیریت حوزه وظیفه طلاب و اساتید است، اساتید باید توجه داشته باشند این مسؤولیتی که خداوند متعال برای آنان فرهم کرده است بسیار حساس و مهم است.


وی ادامه داد: فقها دژهای اسلام هستند از همین رو تربیت فقیه یکی از مهم ترین فعالیت های حوزویان است، روایات فراوانی طلاب و انسان را به تفقه دعوت می کنند؛ اساتید و طلاب باید عنایت ویژه ای به علم فقه داشته باشند.


این مرجع تقلید با اشاره به این که فقط فقیه می تواند به یک قلم و در یک سطر مصرف کردن دخانیات را محاربه با امام زمان(عج) بیان کند، ابراز داشت: این سخن فقیه استعمار انگلستان و استبداد داخلی را منکوب کرد و به همه فهماند که مردم تابع امام زمان(عج) و مراجع هستند.


وی عنوان کرد: اساتید همانگونه که علم را می آموزند باید اخلاق را را از طریق رفتار و گفتار خود به شاگردان منتقل کنند، رشته طلبگی رشته ای بسیار خاص است که نیازمند ارتباطات معنوی با خداوند متعال و اهل بیت(ع) است.

 

یکی از وظایف مهم حوزویان حمایت از نظام است
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که یکی از وظایف مهم حوزویان حمایت از نظام است، خاطرنشان کرد: همه طلاب باید از این نظام اسلامی حمایت کنند و حافظ و نگهبان آن باشند، این نظام اسلامی فرزندحوزه علمیه است؛ حوزه در آغوش خود نظام اسلامی و بنیانگذاری همچون امام راحل تربیت کرده است.


وی اضافه کرد: ما در زمانی زندگی می کنیم که یک فقیه فرزانه توانست مطالبی که در حوزه های علمیه قرن ها مورد توجه بود به صحنه زندگی بیاورد، قبل از انقلاب دشمن با تهاجمات گوناگون خود توانسته بود روحانیان به عنوان منادیان اسلام را منزوی کند تا به اهداف خود برسد؛ خدواند متعال به امام قدرتی داد تا اسلام ناب محمدی را به عرصه زندگی بیاورد.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: اساتید و طلاب وظیفه دارند برای حفظ نظام نقشه های دشمن را برای مردم تبیین کرده و اسلام و انقلاب را به جهان معرفی کنند، دشمن با راه انداختن گروه های تکفیری در صدد دور کردن مردم جهان از اسلام است.

 

 اگر امروز رهبر معظم انقلاب اشاره کنند میلیون ها انسان به استقبال شهادت می روند
وی با اشاره به شاخصه های انقلاب اسلامی ایران افزود: نخستین شاخصه انقلاب ایران اسلامی بودن آن است، شاخصه دیگر مردمی بودن انقلاب به شمار می رود که جامعه با خواست و استقبال خود این انقلاب را به پیروزی رساندند، مردم ولایتمدار بوده و اگر امروز رهبر معظم انقلاب اشاره کنند میلیون ها انسان به استقبال شهادت می روند.


این مرجع تقلید با بیان این که انقلاب اسلامی ایران بر پایه ولایت فقیه که قلب تپنده جامعه است قرار دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دارای ویژگی هایی همچون دارا بودن قدرت جهادی، ظلم ستیزی، استکبار ستیزی و عزت طلبی است؛ جمهوری اسلامی ایران در برابر هر ظالمی ایستاده و دفاع از مظلومان را وظیفه خود می داند.


وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی دین با سیاست توأم است، امام خمینی(ره) فرمودند همانگونه که عالمان دین نماز و روزه را به مردم آموزش می دهند باید آنان را با سیاست اسلامی نیز آشنا کنند، همان عنایتی که اسلام به عبادات دارد به سیاست نیز دارد.


حضرت آیت الله نور همدانی صهیونیستم ستیزی را از شاخصه های بارز انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و ابراز داشت: از نظر امام راحل مسأله فلسطین مسأله محوری جهان اسلام است، دشمن مسجد الاقصی و کعبه را که متعلق به مسلمانان است در اختیار گرفته که دردی بسیار بزرگ است.


وی با اشاره به نقش مهم علما عنوان کرد: علما همواره باید در صحنه انقلاب حضور داشته باشند، طلاب مرزداران فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هستند، از همین رو باید آنان را به خوبی شناخته و جلوی نفوذ دشمن را بگیرند؛ انقلاب اسلامی همواره به محرومان و مستضعفان توجه داشته است.

 

جامعه مدرسین قلب تپنده حوزه و نظام است
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام تأکید فراوان برای از بین بردن فقر داشتند و می فرمودند که مسؤولان نیز باید همانند مستضغفان ساده زیست باشند؛ باید با فقرا متواضعانه و کریمانه برخورد کرد.


وی اضافه کرد: مدیریت ها و سیاست های کشور باید توأم با تقوا باشد، باید توجه داشت که انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است که امام راحل بارها به این نکته اشاره کردند؛ در فعالیت ها باید به شهر قم توجه ویژه شود.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگر سخنان خود با تقدیر از مواضع و فعالیت ها و شخصیت انقلابی رییس مجلس خبرگان گفت: آیت الله یزدی از اول همگام و همراه انقلاب بوده و زحمات بسیاری کشیدند، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز قلب تپنده نظام و حوزه است./1323/پ202/ج

ارسال نظرات