۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۶۴۵۸۶
استاد حوزه علمیه مشهد:

منتظران واقعی امام زمان را حاضر و ناظر بر اعمال خود می بینند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد گفت: مؤمنان منتظر، خود و اعمال خود را حاضر در محضر امام زمان(عج) مى‏دانند و از خوف این که موجب ناراحتى و یا محرومیت از عنایت ویژه ایشان شوند، مواظب اعمال و رفتار خویش بوده و براى جلب توجه خاص آن حضرت، در راه تعالى و آمادگى بیشتر تلاش مى‏کنند.
مهدويت - اميد دلها _ امام زمان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام عزیزی، استاد حوزه علمیه عصر امروز در سلسله جلسات پرسش و پاسخ با عنوان «پرسمان دینی» که با حضور عموم زائران در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین موضوع «برکات وجودی امام غایب(عج)» پرداخت.

 

وی گفت: همانگونه که وجود حضرت مهدی(عج) و سایر امامان در زمان حضورشان از برکات و فوائد زیادی برخوردار است در زمان غیبت نیز وجود آن ها منشأ برکات فروانی است.

 

حجت‌الاسلام عزیزی با بیان این که امید داشتن یکی از برکات وجودی حضرت مهدی(عج) است، افزود: اعتقاد به امام زنده‏اى که هر لحظه امید به ظهور ایشان است، همچون زنده بودن فرمانده در میدان جنگ، موجب دلگرمى و امید به پیروزى برای سربازان می‌شود.

 

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی اظهار کرد: توجه به نظارتى که از طرف امام(عج) نسبت به پیروانشان اعمال مى‏شود، تاثیرات ویژه‏اى روى افراد می‌گذارد؛ زیرا از برخى آیات و روایات فراوانى که وجود دارد، ضرورت محاسبه و مراقبه‏ى اعمال امرى کاملا روشن و مسلم است.

 

وی گفت: مؤمنان منتظر، خود و اعمال خود را حاضر در محضر آن وجود شریف مى‏دانند و از خوف این که موجب ناراحتى و یا محرومیت از عنایت ویژه ایشان شوند، مواظب اعمال و رفتار خویش بوده و براى قرب بیشتر و جلب توجه خاص آن حضرت، در راه تعالى و آمادگى بیشتر تلاش مى‏کنند.

 

حجت الاسلام عزیزی در ادامه با بیان این که دعا برای دیگران از جلوه‌های اخلاقی امام رضا(ع) است، ادامه داد: دعا برای دیگران، مؤمن را به درجه‌ای از کمال می‌رساند که اگر برای خود دعا می‌کرد به آن حد نمی‌رسید.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: وقتی برای خودمان دعا می‌کنیم، دیدمان را به اندازه وجود خودمان محدود کرده‌ایم، اما هنگامی که دیگران را در دعاهای خود سهیم می‌کنیم، سعه وجودی‌مان گسترش یافته و تنگ‌نظری‌ها از ما دور شده و موجب کمال انسان می‌شود.

 

وی، دعا برای امام زمان(عج) را از واجبات مؤمنان دانست و تصریح کرد: امام زمان(عج) مانند ما بدنی طبیعی و معمولی دارند از این رو دعا، صدقه و صلوات برای سلامتی حضرت مهدی(ع) بی تأثیر نیست.

 

یاد آور می‌شود سلسله جلسات پرسش و پاسخ «پرسمان دینی» هر شب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور کارشناسان مجرب در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی از ساعت 18 تا 19:30 برگزار می‌ شود./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات