۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۲۶۴۵۸۸
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

مرحوم ابوترابی منادی وحدت در بین اسرا بود

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور گفت: رمز موفقیت مرحوم ابوترابی در اردوگاه ها بصیرت و وحدت بود و تمام اردوگاه جلوه ای از این روحانی بزرگوار بود.
حجت الاسلام رئيسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در مراسم بزرگداشت سید آزادگان حاج سید علی اکبر ابوترابی که بعد از ظهر یکشنبه دهم خرداد در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم ابو ترابی گفت: خانواده مرحوم ابوترابی پدر و اجداد ایشان مجاهدت های بسیاری در تاریخ کشور ما داشته اند.

 

وی با بیان اینکه ایشان الگوی آزادگان بودند، اظهار داشت: ما جنگ تحمیلی و نام آزاده را با نام مرحوم ابو ترابی شناختیم.

 

دادستان کل کشور با اشاره به وجود روحیه امید و استقامت در مرحوم ابو ترابی گفت: آزادگان این ویژگی ها را از ایشان آموختند و ایشان در اردوگاه ها امید بخش آزادگان بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به تشبیه مرحوم ابوترابی از سوی مقام معظم رهبری به نام ابر فیاض، در ادامه افزود: این  کلام ارزشمند ایشان، در واقع این فیض رسانی فیض اقدس و فیض مقدس است.

 

وی با بیان اینکه این فیض است که خدا بر ما باران می بارد، اظهار داشت: خصوصیت باران این است که به میزان موجوادت و به میزان استعداد می بارد و همه سطح زمین از این فیض الهی بهره مند نمی شود.

 

دادستان کل کشور هر انسانی را متناسب بااستعدادش بهره مند از این فیض دانست و خاطرنشان کرد: همه از نور خورشید فیض نمی برند و از بارش باران بهره مند نمی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به تغیر و تحول برخی اسرا با دیدن مرحوم ابوترابی اظهار داشت: در خاطرات آزادگان آمده است که مرحوم ابو ترابی از کسانی که امید نمی رفت متحول شوند، این تغییر را به وجود آورد و برخورد حیات بخش او انسان ها را متحول می کرد و این باران نه فقط بر آزادگان و هر که در معرض این فیض بود از رحمت الهی بهره مند می شد.

 

وی با تاکید بر این تشبیه زیبای مقام معظم رهبری بیان کرد: این تشبیه بر او صادق است و تا کسی دل و جان به خدا ندهد و ظرف خود را از محبت اهل بیت (ع) پر نکند نمی تواند فیاض شود، چرا که  فیض و رحمت الهی را اهل بیت (ع) دارند.

 

دادستان کل کشور اظهار داشت: مهم ترین ویژگی انبیا و اولیای خدا صفت صبر، تحمل و بردباری در مسیر عبودیت و ایستادگی از کژی ها و لغزش ها ی انسان ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی شرح صدر را از مهم ترین ویژگی انبیا برای انجام رسالت خود دانست و گفت: داشتن ظرفیت مهم است و بهترین قلب ها با ظرفیت ترین است و انسان با ظرفیت در فقر و اسارت عبودیت و بندگی خدا را فراموش نمی کند.

 

وی با انتقاد از اینکه برخی افراد ظرفیت فقر را ندارند، ادامه داد: برخی افراد ظرفیت ثروت و علم و دانش را ندارند و هر چیزی یک ظرفیت می خواهد.

 

دادستان کل کشور ماه رجب و شعبان را ظرفیت ساز دانست و اظهار داشت: مومنان وارثان ملکوتی و نه ملکی هستند و رفتار مرحوم ابوترابی  با دیگران و تاثیرگذاری آن معجزه آسا بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به منطق گفت‌وگوی مرحوم ابوترابی در اردوگاه های اسرا در عراق، عنوان کرد: رمز موفقیت ایشان در اردوگاه ها بصیرت و وحدت بود و تمام اردوگاه جلوه ای از مرحوم ابوترابی بود./818/پ202/ب4

ارسال نظرات