۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۶۴۵۹۳
سردار فضلی:

مرحوم ابوترابی عمر خود را وقف اسلام، انقلاب و مردم کرد

خبرگزاری رسا ـ سردار فضلی گفت: مرحوم ابو ترابی فرد به دلیل شخصیت الهی که داشت عمر خود را وقف اسلام، انقلاب و مردم کرد.
سردار فضلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار فضلی در مراسم بزرگداشت سید آزادگان حاج سید علی اکبر ابوترابی که بعد از ظهر یکشنبه دهم خرداد در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد، با بیان اینکه  مرحوم سید ابوترابی عمرش را وقف اسلام و انقلاب کرد عنوان داشت: این شهید بزرگوار همراه شهید رجایی و شهید بابایی و شهید چمران قبل و بعد از انقلاب و مجاهدت های بسیاری داشت.

 

فرمانده قرارگاه راهیان نور عمر پربرکت این سید بزرگوار را بعد از انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس مفید و ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: این شهدی بزرگوار اهل عمل به قرآن کریم و احکام الهی بود.

 

سردار فضلی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) گفت: امام (ره) می فرمایند انقلاب اسلامی سه پایه دارد که عترت و مردم و برجستگانی در میان مردم همچون آزادگان هستند که عمر خود را وقف اسلام و انقلاب و مردم کردند.

 

وی ضمن برشماری فداکاری های مرحوم  سید ابوترابی در دوران اسارت، گفت: ایشان در جبهه و دفاع مقدس به احکام الله و قرآن کریم عمل می کرد.

 

فرمانده قرارگاه راهیان نور با خاطره ای از روز بازگشت آزادگان اشاره و عنوان کرد: در 25 مرداد سال 69 وقتی فرمانده سردار ایزدی در حال بازدید از لشکر سید الشهدا (ع) در دو کوهه بود، خبر بازگشت آزادگان اعلام شد و بر آن شدیم که اجازه بگیریم و به استقبال آزادگان برویم.

 

سردار فضلی با اشاره به حضور خود در قصر شیرین گفت: در آنجا شرایط استقبال برای ورود آزادگان فراهم بود، سردار قربانی و تیمسار اسکویی در قصر شیرین جلسه ای تشکیل دادند تا تقسیم کار برای استقبال آزادگان شود که من مسؤولیت استقبال از آزادگان به عهده گرفتم.

 

وی با بیان این نکته که در مرز خسروی تدارک برای حضور آزادگان با همراه آمبولانس فراهم شده بود، افزود: حجم جمعیت به قدری زیاد بود که در مسیر بازگشت آزادگان به کشور ما نتوانستیم تشریفات نظامی را انجام دهیم.

 

فرمانده قرارگاه راهیان نور با اشاره به خباثت رژیم بعث عراق برای آزاد سازی اسرا گفت: آنها در ابتدا اجازه ورود آمبولانس را نمی دادند و در حالی که بعضی اسرا شرایط جسمانی مناسب را نداشتند به سختی آمبولانس ها به همراه اتوبوس های با راننده برای برگرداندن اسرا به مرز خسروی رفتند.

 

سردار فضلی با اشاره به حضور سردارکوثری، سردار همدانی و سردار قالیباف برای آزادی اسرا، گفت هر کدام از فرماندهان سوار اتوبوس شدند و ما هم  برای استقبال اسرا به منطقه منظریه رفتیم.

 

وی با بیان اینکه به محض دیدن آزادگان از شدت شعف و خوشحالی فریاد الله اکبر به زبان جاری کردیم، خاطر نشان کرد: من با تمام احساس الله اکبر گفتم و بعد فریاد هزاران آزاده عزیز و سرافراز در دشت منظریه با صدای الله کبر طنین انداز شد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات