۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۶۴۶۰۱

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک کمیسیون حقوق بشر اسلامی و استانداری مرکزی و برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی برخی از اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه از استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی در جمع خبرنگاران از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران و استانداری این استان خبر داد.

 
استاندار مرکزی بیان داشت: این تفاهم نامه با هدف شکوفایی ظرفیت های استان مرکزی از نظر تحقق هر چه بیشتر حقوق انسانی، تحکیم عدالت، توسعه پایدار و ترویج فرهنگ بشر دوستی مردم این استان در سطح ملی و فرا ملی منعقد شده است.


زمانی قمی اظهار کرد: با توجه به ضرورت تقویت و شکوفایی ظرفیت های علمی و کاربردی کشور در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و تحکیم هر چه بیشتر رعایت حقوق انسان ها و تامین پیشرفت و تعالی همه جانبه جامعه ایران اسلامی این تفاهم نامه منعقد شد.


استاندار استان مرکزی بیان کرد: همکاری های مشترک برای تدوین و معرفی دستاوردهای علمی و کاربردی استان در زمینه تحقق حقوق انسانی و توسعه پایدار برای معرفی به سایر استان های کشور یا سطح فراملی و همکاری پژوهشی در زمینه مباحث مختلف حقوق انسانی با رویکرد پاسخ دهی به نیازهای علمی و کاربردی استان در سطح ملی از موضوعات این تفاهم نامه است.


زمانی قمی خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی مشترک ویژه دستگاه های اجرایی و مراکز علمی استان، نشست ها و همایش های علمی مشترک (استانی، ملی و بین المللی) درمورد هر یک از عناوین مورد توافق، همکاری های اطلاع رسانی در قالب تدوین و ارائه خبر نامه های ادواری با هدف بهره برداری در مراکز اداری و اجرایی استان و سایر محیط های اجتماعی را از جمله موضوعات این تفاهم است.


وی ادامه داد: اجرای برنامه های ترویجی فرهنگی مشترک در راستای فرهنگ سازی لازم جهت توسعه همه جانبه کشور، طراحی و اجرای جشنواره های حقوق شهروندی ویژه مخاطبان استانی و کشوری در راستای ارتقای فرهنگی و توسعه همه جانبه کشور، تشریک مساعی کمیسیون با استانداری برای تدوین برنامه همه جانبه پیشبرد حقوق انسانی ویژه این استان در راستای شکوفایی ظرفیت های استانی و رفع چالش های فراروی با زمان بندی مشخص و معیارهای قابل ارزیابی از دیگر موضوعات این تفاهم نامه است.


استاندار استان مرکزی افزود: تشریک مساعی برای ایجاد حداقل یک مورد کرسی علمی حقوق بشر، عدالت و معنویت به عنوان نمایندگی کمیسیون در مراکز دانشگاهی کشور در یکی از مراکز آموزش عالی این استان، شکل گیری دفتر استانی کمیسیون برای خدمت رسانی رایگان به مردم و ترویج ارزشهای اسلامی و انسانی نیز از موضوعات این تفاهم نامه است.


زمانی قمی خاطر نشان کرد: مدت اعتبار این تفاهم نامه را از تاریخ امضا به مدت سه سال عنوان کرد و گفت: پس از پایان این مدت نیز با توافق طرفین قابل تمدید است.


گفتنی است تفاهم نامه همکاری مشترک بین کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران با امضای محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی و محمد حسن ضیایی فر دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در چهار بند منعقد شده است.
 
مرحله استانی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی برگزار شد
 
حجت‌الاسلام منصور فراهانی، کارشناس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی ضمن بیان این مطلب که ترویج فرهنگ قرآنی و دینی یکی از مهم‌ترین رسالت‌هایی است که بخش‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی برعهده دارند، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در راستای رسیدن به اهداف عالیه اسلام و قرآن به مناسبت‌های مختلف برنامه‌های در خور توجه برگزار می‌کند.
 
کارشناس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی  بیان داشت: یازدهمین جشنواه قرآن و عترت این مرکز دانشگاهی در سه بخش دانشجویی، اساتید و کارکنان برگزار گردید و این جشنواره مانند سال‌های قبل در قالب دستوراتی که از سوی آئین‌نامه ابلاغ شده است برگزار شده است.
 
حجت‌الاسلام فراهانی خاطر نشان کرد: یازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی در بخش‌های شش گانه شفاهی، کتبی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری برگزار گردید و شرکت کنندگان در بخش شفاهی در قالب رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ دو جزء، 5 جزء، 10 جزء، حفظ 20 جزء پیوسته و حفظ کل قرآن کریم، اذان و صحت قرائت نماز به رقابت پرداختند.
 
کارشناس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی با بیان این که سیره معصومان(ع)، آشنایی با مفاهیم قرآنی، احکام و آشنایی با احادیث و ادعیه را از جمله رشته‌های بخش کتبی این جشنواره بوده است اظهار کرد: رشته‌های بخش پژوهشی، مقاله قرآن و عترت با محوریت قرآن و عترت، قرآن و عترت و سبک زندگی اسلامی قرآن و عترت و علوم، نقد و بررسی و تلخیص کتاب از رشته های دیگر این جشنواره بوده است.
 
ارکان جمهوری اسلامی در کنار هم قرار دارند
محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در آیین معارفه رییس کل جدید دادگستری استان مرکزی با تبریک اعیاد شعبانیه و حوادث پرفراز و نشیب، تلخ و شیرینی که در ماه خرداد اتفاق افتاد و با تسلیت سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: ارکان جمهوری اسلامی ایران با تبعیت از رهبر معظم انقلاب برای اعتلای میهن در یک مسیر گام می نهند و برای امنیت و آرامش مردم ، همه در کنار یکدیگر قرار دارند.


استاندار مرکزی بیان داشت: آیت الله دری نجف آبادی را با داشتن تجارب فراوان و سابقه فعالیت درخشان در قوای سه گانه (دولت، مجلس و قوه قضاییه) از برکات نظام و محور همکاری، همدلی، انعطاف و آرامش استان مرکزی خواند و از تلاش های رییس کل قبلی دادگستری استان مرکزی قدردانی و برای رییس جدید دستگاه قضا در استان، از خداوند متعال توفیق روز افزون مسالت کرد.


گفتنی است در این مراسم همچنین گزارش پنج سال عملکرد حجت الاسلام حکمتعلی مظفری رییس کل قبلی دادگستری استان مرکزی در بخش های مختلف از قبیل افزایش فضاهای اداری دادگستری درشهرستان های 12 گانه استان برای رسیدگی به دعاوی، کاهش حجم پرونده های وارده و نقش موثر محاکم در صلح و سازش، در قالب فایل صوتی و تصویری به نمایش درآمد.


همچنین در پایان مراسم پس از قرائت حکم حجت الاسلام قاسم عبدالهی به عنوان رییس کل دادگستری استان مرکزی، با اهدای لوح های تقدیر و هدایایی از تلاش های حجت الاسلام مظفری در استان مرکزی قدردانی شد.


یادآور می شود حجت الاسلام مظفری به تازگی از سوی ریاست قوه قضاییه به عنوان رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی منصوب شده است./842/پ203/ب4
ارسال نظرات