۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸
کد خبر: ۲۶۴۶۲۹
کارشناس احکام فقهی مطرح کرد؛

استفاده از روش‌های درمانی نوین برای فرزند آوری بلامانع است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که استفاده از روش‌های درمانی نوین برای فرزند آور ی در صورت رعایت احکام شرعی بلامانع است، گفت: اگر جنین به خود زن و شوهر تعلق داشته باشد و در رحم همسر قرار گیرد از نظر شرعی استفاده از روش‌های درمانی نوین اشکال شرعی ندارد.
حجت الاسلام وحيد پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام وحید پور، کارشناس رسانه ملی در برنامه زمزم معرفت شب گذشته در آستانه حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان این‌که استفاده از روش‌های درمانی نوین برای فرزند آور ی در صورت رعایت احکام شرعی بلامانع است، گفت: اگر جنین به خود زن و شوهر تعلق داشته باشد و در رحم همسر قرار گیرد از نظر شرعی استفاده از روش‌های درمانی نوین اشکال شرعی ندارد.

 

وی با اشاره به این‌که امروزه از روش‌های درمانی نوینی برای فرزند آوری استفاده می‌شود، تصریح کرد: بعضی از این روش‌ها با احکام شرعی سازگار بوده و بعضی دیگر سازگار نیست و گرفتن جنین و نطفه از پدر و مادر بیگانه یا قرار گرفتن جنین در رحم بیگانه ازنظر شرعی اشکال دارد و در زمینهٔ استفاده از این روش‌ها باید با مرجع و کارشناسان مشورت شود.

 

کارشناس رسانه ملی بابیان این‌که هم‌چنین سقط ‌جنین در هر شرایطی حرام است مگر جواز مرجع تقلید را به دلایل خیلی حساس با خود به همراه داشته باشد، ادامه داد: کمترین عذابی که برای سقط ‌جنین در آیات قرآن کریم ذکر شده سیصد سال عذاب است و زنان باید این را مدنظر قرار دهند که فرزند سقط شده برای این که مادر خود را به بهشت ببرد منتظر او می‌ماند و باید تمامی سال‌های عذاب دوری مادر را بر دروازه بهشت تحمل کند.

 

حجت‌الاسلام وحید پور اظهار کرد: گاهی انسان به خاطر خجالت از دیگران به دلیل عذر شرعی نمی‌تواند نماز بخواند در این شرایط خواندن نماز نمایشی در خانه اشکال ندارد ولی در مساجد و امام زادگان نمی‌تواند این کار را انجام داد و حرام است.

 

وی با بیان این‌که در اسلام تمامی مساجد دارای احترام هستند که انسان باید حرمت آن‌ها را حفظ کند، افزود: بعضی از مساجد مانند مسجد جمکران دارای اعمال خاصی هستند امام خواندن نماز مستحبی در تمامی مساجد توصیه‌شده و شخصی که عذر شرعی دارد نمی‌توان به هیچ مسجد و امامزاده‌ای وارد شود مگر در مواردی که حکم آن ذکر شده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که هر بازی که با هدف برد و باخت انجام شود ربا بوده و حرام است، یادآور شد: بازی‌هایی که کودکان انجام دهند یا بزرگ‌ترها اگر در آن مقصود جایزه باشد از نظر شرعی اشکال ندارد ولی اگر هدف برد و باخت مالی باشد حتی اگر بچه‌ها این بازی را انجام می‌دهند و به سن تکلیف نرسیده‌اند باز هم حرام است و والدین نمی‌توانند به مجوز بچه بودن اجازه دهند کودکانشان حرام مرتکب شوند و ربا کنند./837/پ202/ی

ارسال نظرات