۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۲۶۴۶۴۰
نماینده مجلس:

برای ظهور باید خود را اصلاح کنیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اهتمام نسبت به انجام واجبات، گفت: برای ظهور امام باید خود را تغییر دهیم و قدرت کنترل رفتارهای خود را داشته باشیم.
آقاتهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در همایش «سیمای جوان منتظر» در مسجد فقیه سبزواری گفت: عمل هر انسانی بسته به شاکله وی دارد و رفتار و عملکرد هر فردی به هر شکلی که بروز می کند از ساختار شخصیتی وی نشأت می گیرد.

 

وی با بیان این که چگونگی شاکله انسان به چند عامل بستگی دارد، افزود: اولین عامل وراثت است؛ ویژگی های اخلاقی که انسان از پدر و مادر به ارث می برد. دومین عامل، محیط اطراف است که از رحم مادر تا محیط خانه ، مدرسه، منابع آموزشی، روزنامه ها، مجلات، تلویزیون و فیلم و سایت ها و شبکه های اجتماعی وغیره را شامل می شود.

 

حجت الاسلام آقاتهرانی، سومین و مهم ترین عامل را اراده انسان دانست و ادامه داد: بد بودن محیط دلیل برای بد شدن انسان نمی شود و باید از محیط بد به محیط خوب هجرت کرد.

 

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما ارزشمند ترین خلقت را داریم باید از خدا تشکر کنیم نه از خودمان؛ وقتی انسان خودش را تشویق می کند که در انجام یک کار دست و نقشی داشته باشد.

 

وی در ادامه به میلاد حضرت علی اکبر(ع) اشاره وخاطرنشان کرد: ایشان شبیه ترین مردم به پیامبر اکرم(ص) از نظر خلقت و از نظر اخلاق است و پیامبر(ص) کسی است که تمام سنن الهی را پیاده می کند.

 

حجت الاسلام آقاتهرانی ادامه داد: پیام امام حسین(ع) خطاب به دشمن در روز عاشورا در مورد شباهت ظاهری و اخلاقی حضرت علی اکبر(ع) به پیامبر(ص)،نشان می دهد که علی اکبر(ع) انسان خود ساخته ای است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامیتصریح کرد: بهترین نظم دهنده برای انسان نماز است نماز است باید همه کارهای خود را با نماز تطبیق دهیم.

 

وی با تأکید بر اهتمام نسبت به انجام واجبات، گفت: برای تغییر باید اراده کنیم، تصمیم بگیریم و تمرین اراده داشته باشیم که با انجام کارهای کوچک میسراست. از کارهای کوچک شروع کنیم تا کم کم اراده قوی شود. اگر از کارهای بزرگ شروع کنیم و موفق نشویم، عدم موفقیت مانند پتک روی اراده انسان ضربه وارد می کند.

 

حجت الاسلام آقاتهرانی افزود: امام منتظَر، وضعیتش تغییر نمی کند ما باید وضعیتمان را تغییر دهیم؛ خودمان را کنترل و اراده مان را قوی کنیم.

 

وی یادآور شد: همه چیز در دنیا قابل کنترل است به شرط این که حساب شده و فکر کرده با اندیشه و تفکر کارمان را جلو ببریم./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات