۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۶۴۷۴۷
از سوی مؤسسه فرهنگی شهید صدر صورت گرفت؛

برگزاری بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی در کربلا

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) از سوی مؤسسه فرهنگی شهید سید باقر صدر در کربلای معلی با حضور مقامات محلی، برخی فرماندهان بسیح مردمی، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه‌ رهبر معظم انقلاب در عراق، رؤسای عشایر و برخی نیروهای بسیج مردمی برگزار شد.
سالگرد ارتحال امام

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلی، مراسم سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) از سوی مؤسسه فرهنگی شهید سید باقر صدر در کربلای معلی با حضور مقامات محلی، برخی فرماندهان بسیح مردمی، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق، رؤسای عشایر و برخی نیروهای بسیج مردمی برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام شیخ محمد اسدی، مدیر مؤسسه فرهنگی شهید سید باقر صدر با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) به برخی تاثیرات ایشان در جهان اسلام اشاره کرد و افزود: امام (ره) چون چراغی نورانی، جویندگان آزادی و کرامت انسانی را راهنمایی کرد و مایه مباهات و افتخار امت اسلامی و ملتهای مستضعف شد.

بنابراین گزارش در این مراسم استاندار کربلا، رهبری امام خمینی (ره) را بی نظیر توصیف کرد و گفت: جمله معروف شهید صدر درباره بنیانگذار جمهوری اسلامی، مبنی بر اینکه در خمینی ذوب شوید همچنان که ایشان در اسلام ذوب شده است، را همگان می‌دانند.

وی اظهار کرد: ایران اسلامی تحت رهبری و اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) امروز به عنوان یک کشور قدرتمند و صاحب نفوذ و اعتبار در منطقه ظاهر شده است.

در این مراسم راشد الراشد یکی از شخصیتهای معارض بحرینی نیز در سخنانی از امام خمینی (ره) به عنوان تنها مرجع و فقیهی در 10 قرن گذشته یاد کرد که عظمت اسلام و مسلمانان را به جهانیان شناساند و قدرت اسلام را در اداره زندگی اجتماعی مردم به اثبات رساند.

وی افزود: امام خمینی(ره) نمونه ایمان، اخلاص، وفاداری، فداکاری و مقاومت و عدم تسلیم در برابر چالشها و استکبار جهانی بود.

راشد الراشد خاطرنشان کرد: اندیشه‌های امام خمینی (ره) به مسلمانان سراسر دنیا اعتماد به نفس هدیه کرد و افکار ایشان نقش محوری در آغاز مرحله جدید بیداری اسلامی و خیزشهای مردمی در منطقه داشته است.

همچنین در این مراسم چند تن از شعرای عراقی اشعاری درباره شخصیت امام خمینی (ره) و نیروهای مردمی قرائت کردند./1325/د101/ف

ارسال نظرات