۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۶۴۷۹۵
حجت الاسلام عبداللهی:

غفلت از تأثیر رسانه‌ها به سبک زندگی بخشی از جامعه آسیب رساند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به تسلط دشمن بر فضای رسانه‌ای، گفت: غفلتی ما از اهمیت و تاثیرگذاری رسانه باعث شد که بینش، ارزش‌های بخشی از مردم و افکار آنها تغییر پیدا کند.
عبداللهي

حجت الاسلام عبداللهی کارشناس رسانه و استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت سواد رسانه ای گفت: در شرایط امروزی مسأله سواد رسانه ای یکی از ضرورت ها است.

 

وی اظهار داشت: دشمن با تسلط ویژه ای که بر رسانه دارد و از طرفی غفلتی که ما از اهمیت و تاثیرگذاری رسانه داریم باعث شده که بینش، ارزش های برخی از مردم و افکار آنها تغییر پیدا کند که همه اینها از مولفه های سبک زندگی است.

 

استاد دانشگاه ابراز کرد: سبک زندگی اگر در جامعه تغییر کرد و به صورت سبک زندگی غرب گرایانه باشد، مردم به جامعه ایمانی کمتر اهمیت می دهند به خاطر همین ضرورت دارد که ما وارد دنیای رسانه بشویم.

 

کارشناس رسانه با اشاره به فرصت ها و آسیب های رسانه افزود: رسانه است که می تواند به ما کمک کند تا بتوانیم آسیب ها و فرصت های آن را به خوبی شناسایی کنیم تا بتوانیم با حملات رسانه ای غربی ها عادلانه مقابله کنیم.

 

وی گفت: قرار نیست ما هم مثل غربی ها رسانه ای شویم بلکه ما باید بنگریم  که رسانه ی غربی چه چیزی را هدف قرار داده و نقشه حمله دشمن چیست و به چه مواضعی حمله کرده سپس ما باید برویم و آن مواضع آسیب پذیر را تقویت کنیم.

 

حجت الاسلام عبداللهی تصریح کرد: لازم نیست که ما وارد شبکه های مجازی از جمله واتساب، وایبر و شبکه های ماهواره ای شویم بلکه ما باید در مرحله اول بفهمیم دشمن به وسیله این ابزار چه چیزی را می خواهد تضعیف کند که  ما همان نقطه ضعف را تقویت کنیم.

 

کارشناس رسانه یادآور شد: ما باید آگاه باشیم که دشمن از کدام مرز حمله کرده است و کدام استحکامات ما را هدف قرار داده که بر روی این نقاط سرمایه گذاری کنیم.

 

در پایان وی گفت: امروزه مباحث رسانه ای بسیار اهمیت دارد که مسؤولان هم به این موضوع پی برده اند که باید با برگزاری مباحث رسانه ای بیشتر، سواد رسانه ای را در جامعه  گسترش دهند./1325/ت302/ف

ارسال نظرات