۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۲۶۴۸۱۰
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

حفظ شعائر اسلامی از مهم‌ترین رسالت‌های روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری بزرگداشت شعائر اسلامی را از جمله مهم‌ترین رسالت‌های روحانیت دانست و گفت: تولی و تبری از مهم‌ترین مسائل در فروع دین مبین اسلام به شمار می رود، که بایستی با ظرافت و هنرمندی خاص از سوی مبلغان دینی و طلاب علوم دینی مورد عنایت باشد.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در همایش روحانیان جلفا با ارائه گزارشی از مسائل فرهنگی این شهرستان اظهار داشت: برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و جشن نیمه شعبان بایستی مورد توجه قرار گیرد.


وی بزرگداشت شعائر اسلامی را از جمله مهم‌ترین رسالت‌های روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: تولی و تبری از مهم‌ترین مسائل در فروع دین مبین اسلام به شمار می رود، که بایستی با ظرافت و هنرمندی خاص از سوی مبلغان دینی و طلاب علوم دینی مورد عنایت باشد.


حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ساخت حوزه علمیه هادی‌شهر، خواستار مشارکت حداکثری خیرین در امر احداث این مرکز علوم اسلامی شد و گفت: فعالیت حوزه علمیه در منطقه مرزی هادی‌شهر با برکات فرهنگی، اعتقادی و معنوی بسیاری همراه خواهد بود.


امام جمعه جلفا با اشاره به این‌که مردم ساکن در مناطق مرزی شمال‌غرب کشور مورد آماج شدید‌ترین تهاجم فرهنگی دشمنان نظام قرار دارند، گفت: اگر فعالیت حوزه های علمیه و مبلغان حوزوی در چنین مناطقی پررنگ نباشد، نباید انتظار ارتقای سطح معرفتی مردم مرزنشین را داشت.


همچنین زاهد محمودی، فرماندار جلفا با اشاره به آرامش و امنیت موجود در مرزهای کشور به ویژه در منطقه شمال‌غرب اظهار داشت: هماهنگی، تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم با کشورهای همسایه جهت احترام متقابل و بزرگداشت ایام ملی و مذهبی صورت گرفته است.


بنابر این گزارش، در حاشیه این همایش حجت‌الاسلام تقی زاده، به عنوان نماینده آیت الله شبستری، رییس عالی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ضمن بازدید از حوزه علمیه در حال ساخت هادی‌شهر گفت: حضور گرم و صمیمی روحانیان و مسؤولان در جلسه روحانیت جلفا مصداق عینی همدلی و همزبانی است.


وی خواستار جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین منطقه برای تسریع در احداث این مرکز علوم اسلامی شد و گفت: صمیمیت و همدلی موجود میان روحانیان، مردم و دمسؤولان منطقه جلفا و هادی شهر عامل پیشرفت و حرکت به سوی جلو بوده و خواهد بود./853/پ202/ح

ارسال نظرات