۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۲۶۴۸۲۶
آیت الله نمازی:

برخی فعالیت های خلاف شرع زیر پوشش فعالیت فرهنگی انجام نشود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به برخی فعالیت های مثبت ارشاد اسلامی، به لزوم توجه مسؤولان اداره ارشاد اسلامی به برخی ابعاد منفی در حوزه فعالیت های این اداره تأکید کرد و گفت: باید مراقب باشید برخی فعالیت های فرهنگی که به لحاظ شرع اسلام در شهرستان کاشان جایگاهی ندارد زیر پوشش کارهای فرهنگی در شهرستان انجام نشود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان شامگاه دوشنبه 11 خرداد ماه در دیدار با حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به این که فعالیت های فرهنگی در شهرستان کاشان دارای سابقه زیادی است گفت: هر خانه ای که جوانی دارد، این خانه خودش یک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تلقی می شود.

 

وی با اشاره به این که فرهنگ ما فرهنگ توحیدی است، بر ثابت قدمی در حدود و احکام الهی تأکید کرد و افزود: در برخی از مکان ها که مخاطبان اصلی آن جوانان هستند، تحت عنوان فعالیت فرهنگی از ابزار و آلات موسیقی استفاده می شود و این مجالس به محفل رقص و کف و سوت تبدیل می شود  که تأثیرات منفی بر احساسات جوانان می گذارد.

 

آیت الله نمازی با تأکید بر این که مسؤولان اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی نباید تحت تأثیر برخی از کارها قرار بگیرند، یاد آورشد: مسؤولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید استقلال خود را حفظ کرده و در راستای شرح وظایف عمل کرده و استقلال خود را حفظ کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به برخی فعالیت های مثبت ارشاد اسلامی، به لزوم توجه مسؤولان اداره  ارشاد اسلامی به برخی ابعاد منفی در حوزه فعالیت های این اداره تأکید کرد و افزود: باید مراقب باشید برخی فعالیت های فرهنگی که به لحاظ شرع اسلام در شهرستان کاشان جایگاهی ندارد زیر پوشش کارهای فرهنگی در شهرستان انجام نشود.

 

به گفته وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای وابسته به آن جایگاه حساسی است و خیلی ها چشم طمع به آن دارند و شما که مسؤولیت پذیرفته ای،  امانت دار خون  هزاران شهید و ایثارگری هزاران جانباز بالای 70 تا 80 درصدی هستید که هیچ حرکتی ندارند و فقط  چشم دیدن دارند که  انقلاب اسلامی توسط این افراد پاسداری شده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، کار در فرهنگ و ارشاد اسلامی را دشوار و رسالت در این حوزه را خطیر خواند و افزود:  نشر معارف الهی، نشر معارف قرآنی، تشویق و پشتیبانی از برنامه های قرآنی و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و سایر برنامه های فرهنگی از جمله کارهای مهمی است که برعهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به استقبال جوانان و نوجوانان کاشان از فعالیت فرهنگی و درخواست های زیادی برای تأسیس مؤسسات فرهنگی در کاشان یاد آورشد: به غیر از برنام های فرهنگی که شورای فرهنگ عمومی انجام می دهد و نیاز به یک اداره و تشکیلات و مجزا دارد، کثرت فعالیت های فرهنگی در شهرستان بالا است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان از تهیه اساسنامه شهروند کاشانی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان خبرداد و افزود: طی سال گذشته مباحث زیادی برای تهیه اساسنامه شهروند کاشانی در شورای فرهنگ عمومی کاشان انجام شده است اما تاکنون فرصت نشده است به تصویب برسد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات