۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۲۶۴۸۵۸
استاد حوزه و دانشگاه:

همراهی عملی با ولایت فقیه نشانه حرکت در مسیر امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اخلاقی امیری گفت: همراهی عملی با ولایت فقیه نشانه همراهی با مسیر امام خمینی(ره) است و ادعای صرف همراهی با ولی فقیه ملاک همراهی با امام راحل محسوب نمی شود.
حجت الاسلام اخلاقي

حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد مقدس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: سابقه روحانیت در تبیین نظریه اسلام ناب محمدی و پیاده سازی آن در عصر غیبت مستمر بوده است، گرچه در طول تاریخ غیبت، اقدامی مشابه انقلاب اسلامی برای روی کار آمدن حکومت اسلامی که با هنر امام راحل صورت گرفت، به وجود نیامد.

 

وی خاطرنشان کرد: این نهضت بر تمرکز اعمال الهی به حوزه عبادت فردی پایان داد و پروژه عظیم دشمن را کنار زد و این امر به برکت نفس گرم امام (ره) بود که آن را بر اساس ارزش های دینی مطرح کرد و نظریه سکولاریسم را پایان داد.

 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد به تلاش دشمنان برای رخنه کردن سکولاریسم در حوزه علمیه اشاره و اظهار کرد: حوزه های علمیه به برکت مرجعیت در برداشت صحیح از مبانی دینی و عرضه آن به جامعه اسلامی، همواره مورد بغض دشمنان اسلام بوده تا به اهداف خود برسند؛ آن ها روحانیت را مانع راه خود دیدند و تلاش زیادی را در این زمینه بین نخبگان و عموم داشته اند.

 

حجت الاسلام اخلاقی افزود: در سال های اخیر که دشمنان اهمیت کار روحانیت در تشکیل حکومت اسلامی را درک کردند، حجم تهاجم خود را تقویت و تلاش کردند تا تفکر جدایی دین از سیاست را مطرح کنند و در کنار آن از اشکالات سیاسی و اقتصادی که به تبع اولین تجریه حکومت اسلامی در قرون اخیر، برای نظام اسلامی به وجود آمد، کمک بگیرند.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه به لطف تلاش های امام راحل(ره) و استمرار این تلاش ها توسط رهبر معظم انقلاب، دشمنان توفیقی نداشته اند، اما با این حال باید در نهاد عظیم حوزه های علمیه توجه بیشتری به تلاش های دشمن داشته و بر اساس آن مبانی علمی طلاب را تقویت کرده و در این زمینه برای تهاجم دشمن آماده شویم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حوزه علمیه در مواجهه با تلاش های دشمنان وظیفه سنگینی دارد، گفت: نیرو سازی برای اسلام ناب در جامعه بشری باید در تمام مراحل حوزه، از پذیرش تا متون آموزشی و اساتید مد نظر قرا گیرد تا هجمه بی نظیر دشمنان خنثی شود.

 

حجت الاسلام اخلاقی امیری در بخش دیگری از سخنان خود، ملاک نزدیکی به اندیشه امام راحل(ره) را تبعیت از ولی فقیه دانست و افزود: ما امروز دقیقا آن چه را که در صدر اسلام اتفاق افتاد تجربه می کنیم؛ آن زمان هم خیلی ها ادعای همراهی با پیامبر(ص) را داشتند اما وقتی امیرمومنان(ع) باید پس از پیامبر (ص) به عنوان خلیفه مطرح می شدند، توفیق همراهی با ایشان را نداشتتند.

 

وی تأکید کرد: دولت های ما این همراهی را با رهبر معظم انقلاب داشته اند اما بسیاری از کسانی که ادعای همراهی با امام(ره) را داشتند، آن روز که انتظار می رفت با مسیری که امام مشخص کردند و با رهبر معظم انقلاب که به جد پیگیر آرمان های امام(ره) هستند، همراهی نکردند و در واقع توفیق از ایشان سلب شد چرا که این مسیر بسیار روشن، به مثابه خورشیدی در دنیای مادی می درخشد و به اهداف خود خواهد رسید.

 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در پایان وجه تمایز تلاش های امام راحل(ره) برای اسلام را در «عملی کردن نظریه ولایت فقیه» دانست و اظهار کرد: همراهی عملی با ولایت فقیه نشانه همراهی با مسیر امام(ره) است و ادعای صرف همراهی با ولی فقیه ملاک همراهی با امام راحل نیست./820/ت302/ب5

 

ارسال نظرات