۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۶۴۸۶۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

پیروی از نائب امام زمان وظیفه شیعه در عصر غیبت است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: اعتقاد و پیروی از نائبان امام عصر از جمله وظایف شیعه در عصر غیبت است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در جلسه ای با حضور اساتید،کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد که به مناسبت نیمه شعبان تشکیل شده بود، اظهار داشت: نیمه شعبان عید کل بشریت است چون امام عصر(ع) ذخیره خداوند احدیت برای نجات دادن کل بشریت از دست ظالمان و ستمگران جهان است.

 

وی وظایف شیعه در عصر غیبت را با بهره گیری از روایات مورد بررسی قرار داد و افزود: اعتقاد و پیروی از نائبان امام عصر از جمله وظایف شیعه در عصر غیبت است چراکه حضرت مهدی (عج) می فرماید: «آنان حجت من بر شما و من نیز حجت خدا هستم».

 

حجت الاسلام شکوری در ادامه انتظار فرج، تحمل فقر و پایداری در مقابله با دشمنان، رسیدگی و حل مشکلات مردم نیازمند و پایداری و استمرار بر ولایت اهل بیت را از جمله رسالت های شیعه در عصر غیبت برشمرد.

 

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: در روایات متعدد بر کمک و یاری رساندن مسلمانان و شیعیان به یکدیگر و حل مشکلات یکدیگر و برطرف ساختن نیاز نیازمندان بسیار سفارش شده است و امام باقر(ع) می فرماید: باید قوی شما بر ضعیف و ثروتمند شما بر فقیر کمک کنند.

 

 

دانشگاهیان نباید در برابر آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها بی تفاوت باشند

حجت الاسلام شکوری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اظهار داشت: همه باید خود را مدیون دانشگاه بدانید و در مقابل آسیب ها و ناهنجاری‌ها بی تفاوت نباشید.

 

وی گفت: باید در حراست از ارزشهای دینی و انقلابی جدی باشید و بدانید حقوق دریافتی یا حق التدریس، اضافه کاری ها و حق مأموریت هایی که شما دریافت می کنید همه از پول دانشجویان تأمین می شود و می دانید که آنان جهت تهیه این پول چقدر زحمت می کشند و تحت فشار هستند باید طوری کار بکنید که حق این زحمات ادا شود.

 

 

وی در ادامه حراست از بیت المال و قانع شدن به مسؤولیت ها و وظایف محوله را از جمله موضوعات مهم برشمرد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات