۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۶۴۸۶۸
حجت الاسلام زائری تأکید کرد؛

لزوم مرزبندی میان انقلاب اسلامی و حکومت مهدوی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زائری گفت: از وظایف منتظران ظهور این است که مقدمه بودن انقلاب اسلامی برای حکومت مهدوی را تبیین کنند؛ این مساله مکرراً توسط بنیانگذار کبیر و رهبر معظم انقلاب تصریح شده است.
حجت الاسلام زائري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدرضا زائری، مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب روز گذشته در «همایش علمی انقلاب امام خمینی(ره) و چالش های دوران انتظار» که در محل فرهنسگرای غدیر برگزار شد، با تأکید بر استفاده از ادبیات قابل فهم در باب انتظار گفت: با مراجعه به روایات ائمه اطهار(ع) به احادیثی برخورد می کنیم که مکرراً تأکید بر استفاده از ادبیات مناسب شنونده و سؤال کننده دارند بنابراین یکی از مشکلات و چالش های عصر انتظار، فاصله ذهنی منتظران و مبلغان فرهنگ مهدوی با ذهن مخاطبان است.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که فاصله ذهنی بین خطیب و مخاطب کم نشود، درک مخاطب از مفهوم کلام خطیب بسیار پایین خواهد بود.

 

حجت الاسلام زائری افزود: انقلاب اسلامی، نقطه آزادی برده داری از زمان مصر باستان تا عصر حاضر است؛ معادلاتی که توسط این نهضت عظیم بر هم ریخت برای ما قابل فهم کامل نیست و ثمره آن روبه رو شدن با ابرقدرت های استعمارگر شرق و غرب است.

 

لزوم مرزبندی میان انقلاب اسلامی و حکومت مهدوی

وی به لزوم مرزبندی میان انقلاب اسلامی و حکومت مهدوی اشاره کرد و گفت: از وظایف منتظران ظهور این است که مقدمه بودن انقلاب اسلامی برای حکومت مهدوی را تبیین کنند. بایستی بیان شود که انقلاب ما، زمینه ساز حکومت مهدوی است و این مساله مکرراً توسط بنیانگذار کبیر و رهبر معظم انقلاب تصریح شده است.

 

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند: «تمام دستگاه ها بایستی آماده ظهور شوند»، اظهار کرد: لازمه این فرمایش امام امت و نیز فرمایشات رهبر معظم انقلاب این است که ما وظیفه داریم که به سمت ظهور امام عصر(عج) رفته و زمینه ساز آن باشیم. از این رو بزرگترین اشتباه این است که ما مدعی شویم حکومت اسلامی امام زمانی تشکیل داده ایم، در حالی که این انقلاب مقدمه ظهور است.

 

حجت الاسلام زائری ادامه داد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، پیدایش ادبیاتی روشن برای تبیین درست از نهضت عاشورا بود؛ موجی که انقلاب اسلامی برای شناخت اسلام و مذهب حقه تشیع ایجاد کرده، موجب گرایش روزافزون آزاد اندیشان شده است.

 

گلایه از عملکرد برخی افراد

وی با گلایه از عملکرد برخی افراد گفت: باید تبیین شود که انقلاب اسلامی، صرفا زمینه ساز ظهور حکومت مهدوی است و نبایستی خطاها و اشتباهات برخی افراد را به حساب اسلام و حکومت اسلامی به عنوان نماد اسلام گذاشت.

 

این نویسنده و فعال رسانه ای افزود: تا زمانی که خروجی و عملکردمان با حرفمان تطبیق نداشته باشد، پیشرفتی نخواهیم کرد. عملکرد ما کاملا عکس جوامع غربی است. در جوامع غربی زمانی که یکی از مسؤولان اشتباهی مرتکب می شود بلافاصله مورد بازخواست قرار می گیرد و این در حالی است که عملکرد دولت حاکمه استعماری در خارج از مرزها به گونه دیگری است.

 

 

حجت الاسلام زائری ادامه داد: دولت های استعمارگر، با بازخواست مسؤول خاطی اعتماد شهروندانشان را جلب می کنند و از این روتجاوزشان به کشورهای دیگر به راحتی توجیه می شود. در حالی که کشور ما صادقانه به مستضعفان جهان کمک می کند اما چون در داخل کشور، مسؤول خاطی به خیال آبروداری نظام، رسوا نمی شود و منکِر اشتباه وی می شوند، شهروندان، کمک انقلاب اسلامی به مستضعفان را هم باور نمی کنند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: بایستی با قبول برخی از اشتباهات و رسوا کردن خائنان به مردم، با شهروندان همدلی کنیم، تا با حمایت آن ها در برابر دشمنان ایستادگی و پیام انقلاب عزیز اسلامی را صادر کنیم./861/پ202/ب5

 

ارسال نظرات