۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۶۴۹۲۰
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران خبر داد؛

راه اندازی معاونت پژوهش در هشت مدرسه علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از راه اندازی هشت معاونت پژوهش در مدارس مدارس سطح دو استان خبر داد و افزود: خوشبختانه این طرح در شورای حوزه علمیه استان مورد پذیرش قرار گرفته و با اخذ مجوز ازحوزه علمیه قم در مدارس اجرایی می شود.
پژوهش

حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به این که به دلیل مشکلات زیرساختی تنها دو مدرسه علمیه در استان دارای معاونت پژوهش هستند، گفت: در حال حاضر تنها از اساتید مدارس علمیه در اجرای برنامه های پژوهشی مدارس استفاده می کنیم.

 

وی با بیان این که مسأله پژوهش در مدارس علمیه تنها به برگزاری یک همایش در سال ختم می شود، افزود: باید با فراهم کردن زیرساخت های پژوهشی در مدارس بستری را برای رونق فعالیت های پژوهشی طلاب فراهم کنیم.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از راه اندازی هشت معاونت پژوهش در مدارس مدارس سطح دو استان خبر داد و افزود: خوشبختانه این طرح در شورای حوزه علمیه استان مورد پذیرش قرار گرفته و با اخذ مجوز ازحوزه علمیه قم در مدارس اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام زارع در ادامه سخنان خود از برگزاری دوره آموزشی پژوهش ویژه اساتید حوزه علمیه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی بعد از ماه مبارک رمضان در استان برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که دو نفر ازاساتید تمام مدارس سطح دو استان در این دوره آموزشی شرکت خواهد کرد، افزود: در این دوره آموزشی مهم ترین مباحث مربوط به پژوهش از سوی اساتید مجرب حوزه  علمیه قم تبیین خواهد شد.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسأله پژوهش در حوزه به سه مقطع تقسیم شده است، گفت: در مقطع اول که شامل پایه های اول تا سوم است، مباحث مقدماتی پژوهش در حوزه شامل روش مطالعه ، روش مباحثه، چکیده نویسی به همراه بهداشت پژوهش و اخلاق پژوهشی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام زارع ادامه داد: مقطع دوم شامل پایه های چهارم تا ششم است که در این مرحله بحث مسأله یابی وحل ان ونیز نوشتن مقالات کوتاه به طلاب آموزش داده خواهد شد.

 

وی با بیان این که مقطع سوم نیز مربوط به پایه های هفتم و هشتم است، ادامه داد: در این مرحله طلاب به عنوان پژوهش یار روش تحقیق را به شکل نظری وعملی فرا گرفته تا در مقاطع بالاتر پژوهشگری توانمند باشند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات