۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۶۴۹۳۵
سخنران حرم حضرت معصومه(س):

افزایش گناه تعجیل در ظهور را به تأخیر می‌اندازد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که نماز بیش‌ترین اثر تربیتی را بر تعجیل در فرج دارد، گفت: اگر می‌خواهیم فرزندان خود را از همان ابتدا مهدوی تربیت کنیم باید بر نماز و دعوت آن‌ها به واجبات کوشا باشیم.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم یزدان پناه، استاد حوزه علمیه قم امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان این‌که خداوند به نماز انسان احتیاج ندارد ولی انسان در نماز بندگی، نظم و شاکر بودن را تجربه می‌کند، گفت: نماز موجب ارتقای روحی انسان شده و انسان نمازگزار از یک تکیه‌گاه قوی در زندگی برخوردار بوده و هیچ‌گاه احساس شکست و بدبختی نمی‌کند.

 

وی افزود: میان نماز و انتظار فرج رابطه مستقیم وجود دارد بنابراین اگر ما می‌خواهیم خود و فرزندانمان در تعجیل فرج نقش داشته باشد باید ابتدا با خودسازی و نماز اول وقت روح خود را تربیت کنیم و پس ‌از آن در زمینهٔ اصلاح جامعه و آمادگی بشریت گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که نماز بیشترین اثر تربیتی را بر تعجیل در فرج دارد، گفت: اگر می‌خواهیم فرزندان خود را از همان ابتدا مهدوی تربیت کنیم باید بر نماز و دعوت آن‌ها به واجبات کوشا باشیم.

 

یزدان پناه با بیان این‌که در جامعه‌ای که نماز خوانده شود و نماز اهتمام شود گناه کمتر می‌شود و در اثر کاهش گناه تعجیل در فرج محقق می‌شود، تصریح کرد: اما در جامعه‌ای که مردم نسبت به نماز بی‌اهمیت هستند ضمن این‌که برکت از آن جامعه دور می‌شود در اثر ازدیاد گناه و آماده نبودن قلوب مردم فرج به تأخیر می‌افتد.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به این‌که دعوت به نماز باید از همان دوران کودکی صورت گیرد و خانواده‌ها باید از دو سالگی در مقابل کودک نماز خوانده و او را با نماز آشنا کنند و در سن هفت‌سالگی نماز را به‌صورت عملی به کودکان آموزش دهند، ادامه داد: اگر آموزش نماز به کودکان را به سن تکلیف محدود کنیم کودک تا وقتی‌که توانایی عمل به تکالیف خود را کسب کند مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد اما اگر کودک از همان سن هفت سال با نماز انس بگیرد در سن تکلیف عامل به نماز بوده و با شوق نماز می‌خواند.

 

یزدان پناه بابیان این‌که خانواده‌ها نباید کودک خود را با اجبار به نماز، از نماز و از سخن گفتن باخدا دل‌زده کنند، اظهار کرد: والدین باید در هنگام نمازخواندن با تقید به نماز و اشتیاق به نماز فرزندان خود را به نماز دعوت کرده و نماز را شوق گفت‌وگو باخدا و زیباترین لحظه در نظام هستی به کودک معرفی کنند.

 

وی یادآور شد: اگر در دعوت نماز به کودکان و فرزندانمان به‌اجبار و سخت‌گیری مبتلا شویم آن‌ها زمانی که از ما دور می‌شوند به نماز تقید نخواهند داشت درحالی‌که باید از همان ابتدا فرزند را به برکات نماز در زندگی آشنا کنیم./837/پ202/ی

ارسال نظرات