۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۶۴۹۶۳
آیت الله سبحانی:

انتظار فرج یک فرهنگ بین‌المللی است/ امواج انقلاب اسلامی جهان را فرا گرفته است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که انتظار فرج یک فرهنگ بین‌المللی مشترک میان مردم جهان است، گفت: مکتب‌های مادی جهان نمی‌تواند آینده مناسبی را برای جهان بشریت ترسیم کنند، اما مکتب الهی اسلام آینده روشن و تکامل‌یافته برای جهان بشریت ترسیم کرده است.
آيت الله سبحاني درس تفسير قرآن کريم آيت الله سبحاني آيت الله سبحاني درس تفسير قرآن کريم آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز، در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب که در مجتمع آموزشی فقه برگزار شد، با بیان این‌که انتظار فرج یک فرهنگ بین‌المللی مشترک میان مردم جهان است، گفت: انتظار فرج مخصوص مذهب شیعه یا دین اسلام نیست، بلکه در تمام ادیان جهان منتظر مصلح جهانی هستند.

 

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به آیه شریه «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون» اظهار داشت: انتظار فرج در کتاب تورات و زبور وعده داده شده است و بندگان صالح خدا حکمرانی تمام مناطق زمین را  بر عهده می‌گیرند.

 

 این مرجع تقلید بیان کرد: در تاریخ بشر، اصلاح در تمام مناطق زمین اصلاح روی نداده است و صالحان مدیریت حکومت زمین را در دست نگرفته‌اند، هرچند اصلاحات جزیی در برخی مناطق زمین اتفاق افتاده است.

 

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه سخنانش ابراز کرد: زمانی که علمای وهابی امام زمان را انکار کردند، بسیاری از علمای اهل سنت عربستان سعودی کتاب‌هایی برای اثبات امام زمان و انتظار فرج نوشته‌اند.

 

 استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در بخش دیگر سخنانش با بیان این که مکتب‌های مادی جهان نمی‌تواند آینده مناسبی را برای جهان بشریت ترسیم کنند، گفت: مکتب الهی اسلام آینده روشن و تکامل یافته برای جهان بشریت ترسیم کرده است.

 

وی با بیان این که در کنار پیشرفت مادی جهان، باید اخلاق و معنویت انسان هم افزایش یابد، اظهار داشت: اگر پیشرفت مادی و دنیوی بدون ارتقای فرهنگ و اخلاق باشد، جهان به سمت تباهی خواهد رفت.

 

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه سخنانش به سالگرد رحلت امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: اخلاص و فقاهت امام راحل سبب پیروزی انقلاب اسلامی شده است و در این زمان موج انقلاب اسلامی جهان را فرا گرفته است.

 

حضرت آیت الله سبحانی در پایان سخنانش ابراز کرد: طلابی که امروز معمم شده‌اند، باید پایبند به اخلاق اسلامی باشند و از بسیاری از فعالیت‌هایی که در شأن روحانیان نیست، پرهیز کنند./998/پ202/ج

ارسال نظرات