۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۶۵۰۱۹
مبلغ حوزه علمیه:

برخی مدعیان پیروی از خط امام به دنبال سازش با آمریکا هستند

خبرگزاری رسا - حجت‌الاسلام اسماعیل نیا گفت: متأسفانه امروز، برخی افراد خود را از طرفی پیرو خط و مشی امام(ره) می‌دانند و از طرفی هم مشتاق و خواهان ارتباط با آمریکا و سایر بیگانگان هستند.
حجت الاسلام مسلم اسماعيل نيا

حجت‌الاسلام مسلم اسماعیل نیا، مبلغ حوزه علمیه در جزیره شیف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مکتب امام راحل، استکبارستیزی ایشان بوده و اندیشه ایشان درباره استکبارستیزی، امروزه در همه کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی هم نفوذ کرده است.

 

وی افزود: مسلمانان در اقصی نقاط جهان با هر گرایش و هر مذهبی که دارند، با بهره‌گیری از این اندیشه ناب امام(رض)، علیه حکومت‌های دست‌نشانده غربی و زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی، به پا خاسته‌اند.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل نیا دین و سیاست را از برجسته‌ترین ویژگی‌های اندیشه امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: ایشان با ارائه دلایل عقلی و نقلی ثابت کردند که اصل حکومت برای جوامع بشری، امری ضروری است و در هرزمانی به ویژه در عصر غیبت حضرت حجت(عج)، جامعه نیاز به حکومتی مطلوب دارد که همه باید برای استقرار آن حکومت تلاش کنند و این امر جز با تبعیت کامل از ولایت‌فقیه زمان، محقق نمی‌شود.

 

مبلغ حوزه علمیه خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز، برخی افراد خود را از طرفی پیرو خط و مشی امام(ره) می‌دانند و از طرفی هم مشتاق و خواهان ارتباط با آمریکا و سایر بیگانگان هستند.

 

وی ادامه داد: این‌گونه افراد، اصولاً خودشان را برای مردم دلسوزتر از امام خمینی(ره) فرض کرده‌اند، اما باید بدانند که مردم ایران اسلامی با ارتباط با غرب به آسایش نمی‌رسند، بلکه زمانی آسایش دارند که دولت‌مردان و مسؤولانشان در مقابل دیکتاتورها بایستند و لحظه‌ای هم سر خم نکنند.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل نیا تأکید کرد: صرفاً ادعای پیروی و هم‌نشینی با امام خمینی(ره) کافی نیست و همه مسؤولان کشور باید مثل رهبر و مقتدای ما که 25 سال پس از رحلت امام(ره)، همچنان وصیت ایشان را معیار خود می‌دانند، باجان و دل پای آرمان‌های امام و انقلاب بایستند و ذره‌ای از آرمان‌های انقلاب، حق‌خواهی و پاسداری از خون شهدا کوتاه نیایند./846/ت302/ب4

ارسال نظرات