۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۶۵۰۶۰
حجت الاسلام ولائی:

اساس هر حرکتی حفظ عزت مسلمین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به اینکه عزت مداری مسلمین اساس هر امری است، گفت: سیاسی ترین آیه قرآن را می توان آیه نفی سبیل دانست، عزت دین و ذلت مؤمنان هیچگاه باهم توأمان نخواهد بود.
حجت الاسلام ابوالفضل عباسي‌ولايي، نماينده ولي فقيه در سپاه عاشورا

حجت الاسلام ابوالفضل عباسی ولائی، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: شرایط جوامع اسلامی باید به شکلی باشد که بسیار استوار و با عزت باشند، به طوری که دستان شیطانی و استبکار توان اضمحلال و فشل کردن مسلمانان را نداشته باشد، عزت پیام حیات و زندگی به معنای واقعی و نفوذ ناپذیری و تقرب به خداوند را دارد.


وی با بیان اینکه عزت و اقتدار مومنان و جوامع اسلامی مصلحت بردار نیست، ادامه داد: نمی شود در رابطه با عزت به جهت موضوعی، عزت کشور را زیر پا گذاشت، دستورات قرآنی در این رابطه بسیار محکم و شدید است.


نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا افزود: خداوند سبیل و مسیری را جهت تسلط کفار بر مومنان قرار نداده است، قلم و موضع و حرکتی از هر کسی که عامل طمع دشمن بر او شود، جایز نیست، کسی که راه بر نفوذ کفار بر مومنان را بگشاید و دشمنان را بر مومنان جری کند خداوند او را عذاب شدید می دهد.


وی با اشاره به اینکه عزت مداری مسلمین اساس هر امری است، تأکید کرد: سیاسی ترین آیه قرآن را می توان آیه نفی سبیل دانست، عزت دین و ذلت مومنان هیچگاه باهم توأمان نخواهد بود، برتری مومنان با برتری قرآن و اسلام یکی است و عزت آن دو از هم جدا نخواهد شد، اندیشه و مسیر حرکت در جهت عزت مومنان تمسک به سیره حضرت رسول اکرم(ص) می باشد که شدت با کفار و رأفت با مسلمین است.

 

حجت الاسلام ولائی در ادامه تصریح کرد: اگر روزی عکس سیره نبی مکرم اسلام عمل کردیم، در حقیقت مسیر حرکت را خلاف رفته ایم و در مخالفت با این اساس عمل نموده ایم، اگر تشکیلاتی، حزبی این اصل را جابه جا کند و التهابی در کشور بیافریند و لبخند و مهربانی اش را به اردوگاه کفر برد، یقینا این انحرافی بس عظیم است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: مشرکان، پیوسته با شما می جنگند، تا اگر بتوانند شما را از آیینتان برگردانند «لا یَزالُونَ یُقاتِلُونَکُمْ حَتَّی یَرُدُّوکُمْ عَنْ دینِکُمْ» همیشه گزینه های دشمن بر علیه ما بر روی میز خواهد بود و در پی کم هزینه ترین شیوه جهت از میان بردن مسلمین هستند، اما بدانند که در صورت هرگونه تعرضی اثری از اسرائیل باقی نخواهد ماند./854/ت302/ح

ارسال نظرات