۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۶۵۰۷۲
معاون تهذیب مدرسه سطح عالی طالبیه تبریز:

انتظار، امید به آینده ای روشن است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مدرسه سطح عالی طالبیه تبریز با بیان این‌که در حقیقت انتظار یک عمل است نه بی عملی، گفت: انتظار این نیست که بنشینیم و تنها نظاره گر باشیم و از این رو است که انتظار را افضل اعمال دانسته اند.
انتظار

حجت الاسلام سید ودود اصلی نژاد معاون تهذیب مدرسه سطح عالی طالبیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد حضرت ولی عصر(عج)، گفت: نیمه شعبان روز امید جهانیان است، نه تنها امید شیعیان بلکه روز امید به یک آینده ای روشن برای بشریت است تا یک دست عدالت گستر در سراسر جهان صلح و عدل را جاری کند.


استاد حوزه علمیه تبریز ادامه داد: این اصل اساسی و اعتقاد تمام ادیان الهی است، اسلام، مسیحیت، یهود و حتی ادیانی چون بودائی و ادیان هندی در این مسأله اتفاق نظر دارند، بنابراین بشریت همواره به این آینده روشن امید و آرزو داشته است، تمام انبیای الهی وعده ظهور منجی عدالت گستر در عالم را داده اند.


وی افزود: انتظار به این حقیقت و این امید یک وظیفه و تکلیف است، انتظار به معنای توقع عدالت در عالم است، بنابراین در وهله اول انتظار به تحقق عدالت در گستره عالم است و لازمه این عمل تبدیل شخصیت انسان به آنچه که در زمان انتظار توقع دارد می باشد.


معاون تهذیب اضافه کرد: از دیگر لوازم انتظار حقیقی بعد از آنکه خود را در مسیر بهتر شدن و متبدل شدن به این خصال معنوی قرار داد، به وضع موجود و پیشرفت حاصل قانع نباشد و سعی بر تحقق اجتماعی و گسترش این خصال کند، پس لازمه انتظار نه تنها توقع عدالت گستری در زمان ظهور است بلکه حرکت دادن این شرایط به سمت آن هدف است.


وی تصریح کرد: در حقیقت انتظار یک عمل است نه بی عملی، انتظار این نیست که بنشینیم و تنها نظاره گر باشیم، از این رو است که انتظار را افضل اعمال دانسته اند «أفضَلُ أعمالِ اُمَّتی إنتظارُ الفَرَجِ»، همچنین رسول اکرم فرمودند: برترین جهاد امت من انتظار فرج است، شاید انتظار را در حقیقت عملی ساده دانست اما با توجه به حقیقت آن به عظمت چنین عملی واقف می گردیم.


این استاد حوزه ادامه داد: به طور خلاصه انتظار فرج یعنى ایمان به امامت و رهبرى الهى و معرفت امام معصوم و عادل و عشق به عدالت و ارزش‏هاى انسانى است، انتظار امیدواری به آینده‏اى روشن و تلاش براى برقرارى حکومتى عدل گستر الهی است که در انسان روحیه تعهد و مسؤولیت‏پذیری را حاصل و سبب رعایت موازین و قوانین دینى و اخلاقى می شود./854/ت302/ب4

ارسال نظرات