۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۶۵۰۹۷
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

انتظار فرج، عملی همراه با تعقل و بصیرت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: منتظر واقعی کسی است که در اعمال و رفتار خود براساس عقل، منطق و بصیرت عمل کند نه این که تنها در فکر و ضمیر خود به فرج و ظهور بیندیشد.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در مراسم جشن نیمه شعبان در مسجد جامع نجف آباد با بیان حدیث، أَفْضَلُ أَعْمَالِ أُمَّتِی‏ انْتِظَارُ الْفَرَج‏، گفت: هر مومنی که خود را جزء امت پیامبر می داند، باید در همه احوال منتظر فرج باشد.

 

وی با اشاره به معنای انتظار فرج افزود: انتظار فرج یک عمل است نه یک عقیده و فکر صرف، و منتظر واقعی فرج کسی است که تمام اعمال و رفتارش در جهت فرج باشد.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: فرج به معنای گشایش است و این گشایش به معنای ایجاد حکومتی جهانی برای حاکم شدن دین الهی برکل عالم است و خداوند این گونه مقرر کرده است که که دینش به دست آخرین رهبر الهی در کل عالم برقرار شود.

 

وی با اشاره به این که خداوند سرنوشت بشر در دست انبیای الهی قرار داده است، افزود: خداوند خلقت بشر را به گونه ای قرار داد که از ابتدای خلقت بشریت بدون راهنما نماند و ضمانت امر انسان در دست اولیای برگزیده قرار داد و نخستین انسان کامل و آخرین کسی که از دنیا می رود، حجت خدا هستند تا حتی یک نفر در قیامت نتواند بگوید که بدون امام و رهبر بوده است.

 

جهالت و بی بصیرتی سبب دوری جامعه از ولایت ائمه است

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد، وجود امام و رهبر را جزء واجبات هر جامعه ای برشمرد و گفت: ثبات هر جامعه ای بر عهده رهبر آن جامعه است که گاهی عادل و گاهی جائر است و خداوند با قرار دادن انبیاء و اولیای الهی به عنوان رهبران عادل جهانی بشر را به سمت نور هدایت کرد و اهل بیت(ع)، قرآن ناطق و صراط مستقیم است.

 

وی در ادامه بیان داشت: پذیرش اهل بیت به عنوان امام جامعه اسلامی، همان مزد رسالت پیامبر اکرم(ص) است که در هنگام وفات به امت سفارش کردند و فراهم شدن زمینه کمال بشر بالاترین نفع و سود این پذیرش برای بشر است.

 

حجت الاسلام حسناتی با بیان حدیث، مَنْ مَاتَ‏ لَا یَعْرِفُ إِمَامَهُ‏ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة، درباره اهمیت و ضرورت شناخت امام زمان گفت: طبق این حدیث کسی که امام زمانش را نشناسد، در هنگام مرگ مانند کسی است که اصلا بویی از اسلام نبرده است و خداوند همان گونه که ابلیس را با سجده بر ولی خدا، حضرت آدم آزمایش کرد، و بر تمام عباداتش خط بطلان کشید مطرود درگاه الهی شد، کسی که ولی زمان خودش را نشناسد، نیز همین گونه است.

 

 

وی در ادامه بیان داشت: انبیا و اولیای الهی قابلیت رهبری بشریت را دارند و عمل شیطان و ایستادن در برابر نبی خدا، گاهی در انسان ها نیز ظهور می کند همان گونه که امت اسلام در زمان ائمه اطهار(ع)، به اسم اسلام و با چهره حافظان قرآن برای رهانیدن جامعه از فتنه در لباس خوارج ظهور کردند و آن جنایات را انجام دادند و ولی زمان را به شهادت رساندند.

 

انتظار، اصلاح عقاید و اخلاق و رسیدن به جامعه مهدوی است

امام جمعه نجف‌آباد بی بصیرتی و جهالت را عامل دوری جامعه از ائمه بیان کرد و افزود: آنانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند و چراغ های هدایت بشریت و ائمه اطهار را به شهادت رساندند، نه کافران بی دین و نه مشرکان، بلکه جهالت انسان باعث شد تا بشریت به جای بهره بردن از این نعمت های الهی، آنان را به شهادت برسانند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: خداوند با حفظ آخرین ذخیره الهی، آزمایش و امتحان امت آخرالزمان است که باید خود زمینه ساز ظهور باشند و باید زمینه پذیرش در آنها ایجاد شود و معنای انتظار نیز همین است که امت اسلامی باید در زمینه عقاید، توحید، اخلاق، معنویت آماده باشد و به اصلاح این امور بپردازیم که آیا اعتقاداتمان خالصانه است تا زمینه ظهور را فراهم کرده باشیم.

 

برگزاری احیای شب نیمه شعبان در 11 مسجد شهرستان نجف آباد

حجت الاسلام حسناتی با تأکید بر این امر که چرا باید اخلاق نبوی، علوی، فاطمی و مهدوی در جامعه غریب باشد، افزود: شیعه واقعی کسی است که هر روز حساب نفس خود را بکشد و زمانی که بی عدالتی و بی اخلاقی در جامعه بروز می کند، باید به دنبال حل مشکل بود و هر فرد باید در ابتدا خود را مورد محاسبه قرار دهد.  

 

وی در پایان با اشاره به فضیلت بسیار زیاد برپایی احیای شب نیمه شعبان گفت: یکی از فضیلت های شب نیمه شعبان که بسیار به آن سفارش شده است، برپایی احیا در این شب است که در کنار برپایی جشن های به دور از گناه، بسیار به آن تأکید شده است.

 

لازم به ذکر است، شهرستان نجف آباد امسال همزمان با سایر مناطق کشور، اقدام به برگزار طرح احیای نیمه شعبان با همکاری ستاد احیای نیمه شعبان و موسسه فرهنگی مهدی موعود شهرستان کرده است که این طرح در 11 مسجد و حسینیه سطح شهرستان برگزار می‌شود./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات