۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۲۶۵۱۰۶
حجت‌الاسلام خمینی:

دنیای عاری از خشونت نیازمند همدلی و همراهی مردم است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام خمینی گفت: اگر امروز بخواهیم دنیای اسلام را از خشونت عاری کنیم باید همه مردم را با هم همراه و همدل کنیم.
 حجت الاسلام سيد حسن خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، تولیت آستان مقدس امام خمینی عصر امروز در همایش بین‌المللی جهان عاری از خشونت در اندیشه‌های امام خمینی (ره) که در مرکز همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: انقلاب اسلامی ایران از معدود انقلاب‌هایی است که بدون خشونت انجام شد.

 

وی با اشاره به انقلاب‌های دیگر دنیا، افزود: سایر انقلاب‌ها به معنایی که ما تصور می‌کنیم نیست برخی انقلاب‌ها با یک کودتا یا قیام کارگرهایی بوده که دولت را برانداختند و تمام مردم نیز با آنها همراه نبودند.

 

تولیت آستان مقدس امام راحل، با برشمردن برخی از این انقلاب‌ها عنوان کرد: انقلاب آمریکا، فرانسه، چین، کوبا و ویتنام که از انقلاب‌های بزرگ دنیا بودند به آن معنایی که ما تلقی می‌کنیم نیست حتی انقلاب‌های عربی با خشونت زیادی همراه هستند.

 

حجت‌الاسلام خمینی، با اشاره به مفهوم انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: انقلابی که ما می‌شناسیم به معنای ملتی است که از همه گروه‌ها، اصناف اعم از ثروتمند یا فقیر، دانشجو یا روحانی، شیعه یا سنی همه و همه یک صدا شده در کمتر از یک سال و چند ماه حکومتی را ساقط کردند که ارتش آن تا روز آخر به ظاهر سقوط نکرده بود.

 

وی با اشاره به نوع نگاه امام راحل به انقلاب اسلامی، بیان داشت: نوع نگاه امام راحل به انقلاب بیداری و فتح قلوب مردم بود امام همه هویت انقلاب اسلامی ایران را همراه بودن با مردم می‌دانستند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت امام راحل، افزود: در جامعه ما با وجود چند قومیت یا اقلیت سنی و شیعی هیچ گاه تلقی نشد که این انقلاب متعلق به بخشی بوده است در صورتی که در انقلاب سایر کشورها بسیار خشن و قتل های زیادی صورت گرفته است.

 

حجت‌الاسلام خمینی، در پاسخ به چرایی خشن نبودن انقلاب ایران، گفت: علت این‌که انقلاب ایران خشن نبوده این است که وابسته به خارج و اسلحه نبود یکی از نمادهای انقلاب ایران اسلحه‌هایی است که سر آن یک گل سرخ قرار گرفته است.

 

وی افزود: انقلاب ایران یک انقلاب دور از خشونت است زیرا ملت ایران ملت خشنی نیستند حرکت انقلابی آنها حرکتی قومی یا قبیله‌ای نبوده بنابراین همه با هم از هر طبقه سبب تولد این انقلاب شدند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت امام راحل، در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز بخواهیم دنیای اسلام را از خشونت عاری کنیم باید همه مردم را با هم همراه و همدل کنیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات