۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۲۶۵۱۱۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ترویج ازدواج آسان در جامعه اسلامی، الگویی از سیره اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: ترویج ازدواج آسان در جامعه اسلامی، الگویی از سیره اهل بیت(ع) است.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا سه شنبه شب در آیین پیوند آسمانی 16 زوج جوان نکایی، در جوار دو شهید گمنام در این شهرستان افزود: تحکیم و پایداری زندگی در گرو الگوبرداری از زندگی ائمه اطهار(ع) است که باید در خانواده ها نهادینه شود.

 

وی با بیان این که مهم ترین عامل سعادت و سلامت در زندگی الگوبرداری از زندگی ائمه و زندگی ساده است، اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف، صداقت و درستی در زندگی از مسائل مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا جامعه به سوی خیرات و سعادت برود.

 

استاد حوزه و دانشگاه مازندران ادامه داد: جوانان باید همواره مراقب باشند که دشمن در کمین نشسته است و با ترویج ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی تلاش می کند نسل جوان را از ارزش های دینی و اسلامی دور کند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با تاکید بر دوری جستن از زندگی تجملاتی و پر زرق و برق افزود: زندگی تجملاتی باعث دوری ما از اهل بیت(ع) و فاصله گرفتن از زندگی، سیره و روش این بزرگواران می شود که باید با در دستور کار قرار دادن زندگی اسلامی و دینی در جهت سعادت خود و خانواده تلاش کنیم.

 

وی با تاکید بر برگزاری ازدواج های آسان و به دور از تجملات خاطر نشان کرد: آنچه بنیان زندگی را قوی و استوار می کند، زندگی بر پایه ارزش های دینی، اخلاقی و اسلامی و دوری از تجملات است که باید در دستور کار همه جوانان قرار گیرد.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: خانواده ها، فرزندان را به ازدواج آسان تشویق و مقدمات آن را برای جوانان فراهم کنند تا از ناهنجاری های مختلف در زندگی جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی همچنین با تبریک به مناسبت سالروز ولادت امام زمان(عج) اظهار داشت: روز میلاد آن حضرت، به نام روز مستضعفان نامیده شده است و مستضعفان، نقطه امید داشتن، روزی است که آن حضرت  ظهور می‌کند و طبق فرموده رسول اکرم(ص) زمین را پر از عدل و داد می‌کند و به همین دلیل همه ما باید زمینه ساز ظهور حجت خدا باشیم و با اطاعت پذیری از ولی فقیه، زمینه های ظهور را فراهم کنیم.

 

تولیت بوستان شهدای گمنام نکا نیز در این مراسم گفت: این جشن ازدواج با هدف نهادینه کردن ازدواج اسلامی در جامعه و عهد و پیمان مجدد با شهدای این سرزمین در ادامه راهشان برگزار شد.

 

 

احمد زلیکانی افزود: امسال چهارمین سال برگزاری جشن ازدواج زوج های جوان در جوار شهدای گمنام بودیم که 16  زوج از این مکان نورانی زندگی مشترک خود را آغاز کردند./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات