۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۲۶۵۱۲۱
معاون امور دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان:

ملاک داوری بر مدعیان پیروی از خط امام، عمل این افراد است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان گفت: ملاک داوری برمدعیان پیروی از خط امام، عمل این افراد است چرا که مبانی مکتب امام(ره) که همان اسلام ناب محمدی است، کاملا مشخص استة از این رو هر کس به اسلام عمل کند با امام همراه و همدل است در غیر اینصورت از امام و مکتبش جداست.
امام خميني

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده، معاون امور دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری  رسا در کرمان ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) اظهار داشت: با مروری بر زندگی امام خمینی (ره) خواهیم دید که ایشان در عصری زندگی میکردند که خفقان شدیدی بر جامعه مسلمان حاکم بود و همین امر باعث شد که ایشان همواره به دنبال ظلم ستیزی با استکبار و زمامداران فاسق باشد.

 

وی افزود: امام (ره) اولین مرجعی بودند گه بر مبنای ولایت فقیه حکومت اسلامی را تبیین نمودند و بر اساس متون اصیل اسلامی حکومت تشکیل دادند و این مکتب تنها مکتبی است که همواره در دنیا به استکبار ستیزسی و ظلم ستیزی می پردازد.

 

حجت الاسلام زمزم زاده بیان داشت: امروزه برخی با وجودی که اعتقادی به مبانی مکتب امام ندارند به جهت تعلق خاطر مردم به این مکتب، در ظاهر خود را هوادار امام و آرمان هایش معرفی می‌کنند تا با این عوام فریبی ها کسب قدرت نمایند در حالی که در عمل، خصوصا در بحث استکبار ستیزی به گونه ای دیگر عمل می‌کنند.

 

وی در بیان شناخت چنین افرادی تصریح کرد: ملاک داوری برمدعیان پیروی از خط امام، عمل این افراد است چرا که مبانی مکتب امام (ره) که همان اسلام ناب محمدی است کاملا مشخص است، از این رو هر کس به اسلام عمل کند با امام  همراه و همدل است و در غیر اینصورت از امام و مکتبش جداست.

 

معاونت امور دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان ضمن نقش رهبری در حفظ آرمان‌های مکتب امام (ره)، تأکید کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری دانش آموخته حوزه علمیه هستند، از این رو فردی بسیار معتقد به مبانی اسلامی و مکتب امام (ره) هستند و ایشان با عنایت الهی از هوش سیاسی ویژه ای برخوردارند که پس از امام با مدیریت و تدبیر خاص خود همواره در مسائل مختلف به بهترین وجه عمل کرده‌اند.

 

وی با اشاره به این سخن امام که ملت صاحب اصلی انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: از آنجا که شکل گیری یک حکومت وابسته به رغبت عمومی است و انقلاب اسلامی ایران نمونه بارز این مسأله است، لذا این مطلب اشاره به نقش اساسی مردم در شکل گیری و دوام یک حگومت دارد و  کسانی که این مسأله را نادیده می‌گیرند از مکتب امام نیستند.

 

حجت الاسلام زمزم زاده در پایان با اشاره به جایگاه روحانیت در حفظ  ارکان و اهداف انقلاب در جامعه گفت:  دشمنان سعی دارند نقش روحانیت در حفظ انقلاب را کمرنگ نمایند و آنان را به انزوا بکشانند، از این رو اگر سخنان امام  به صورت برنامه ریزی شده و با استفاده از ابزار هنر در فضای جامعه منتشر گردد جای هیچ شبهه ای باقی نخواهد ماند، چرا که خود سندی برای اثبات تأثیرگذاری روحانیت در جامعه است./9703/ت302/ح

ارسال نظرات