۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۶۵۱۳۵
سخنران حرم مطهر رضوی:

امام زمان حقایق اعمال را به سوی خداوند سوق می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم مطهر رضوی گفت: امام زمان(عج) حیات معنوی مردم را تنظیـم می‌کند و حقایق اعمال را به سوی خداوند سوق می دهد.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام عزیزی در ویژه برنامه «پرسمان دینی» که شب گذشته با حضور عموم زائران و مجاوران در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین موضوع «آثار وجودی امام زمان(عج)» پرداخت.

 

این استاد حوزه با استناد به حدیث نبوی(ص) گفت: هنگامى که آیه کریمه «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَاُولِی الأَمْرِ مِنْکُمْ» نازل شد، برخی از مسلمانان از پیامبر(ص) از «اُولِی الأَمْرِ» پرسیدند و حضرت فرمودند: «آنان جانشینان من و پیشوایان امت بعد از من هستند».

 

حجت الاسلام عزیزی افزود: رسول اکرم(ص) در ادامه حدیث درباره قائم آل محمد(ع) می فرمایند: «مهدی موعود همان کسى است که از شیعیان و دوستانش غایب مى‌شود، دوران غیبتش به حدى طولانى و دشوار است که اعتقادی به امامت وى باقى نمى‌ماند مگرکسانى که خدا قلبشان را به وسیله ایمان آزمایش کرده باشد».

 

برکت وجودی امام زمان(عج)

وی با اشاره به این که مردم جهان در زمان غیبت از برکت وجودی امام زمان(ع) بهرمند می‌شوند، اظهار کرد: در زمان غیبت ایشان، مسلمانان همانطور که از نور خورشید پشت ابرها بهره می‌برند از حضور حضرتش نیز بهرمند می‌شوند.

 

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی به تفاوت حضور با ظهور اشاره کرد و گفت: خداوند حضور مطلق است به آن معنا که در همه جا از همه چیز آگاه است و حاضر بودن معنایی جدا از ظاهر بودن دارد.

 

حجت الاسلام عزیزی افزود: با توجه به مبانی معرفتی، امام زمان(عج) حاضر است و به همه عالم هستی اشراف دارد و مقام ایشان فوق عالم است و در همه عالم حاضر است مانند خورشیدی که اگر بالا بیاید به همه عالم هستی نورافشانی می‌کند از این رو در روایت از ایشان به خورشید پشت ابر یاد شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که ذکر صلوات، نفاق را از دل‌ها بیرون می‌کند، افزود: ذکر شریف صلوات موجب استجابت دعا است؛ در بعضی از روایات آمده که برای استجابت دعا، آن را با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ع) آغاز کنید، زیرا دعای با صلوات همواره مستجاب است.

 

حجت‌الاسلام عزیزی دعا برای امام زمان(عج) را از واجبات مؤمنین دانست و تصریح کرد: امام زمان(عج) مانند ما بدنی طبیعی و معمولی دارند از این رو دعا، صدقه و صلوات برای سلامتی حضرت مهدی(ع) بی تاثیر نیست و محفوظ ماندن ایشان توسط خداوند که در آیات آمده به معنای حفظ جان ایشان است.

 

یادآور می‌شود؛ برنامه «پرسمان دینی» هر شب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور کارشناسان مجرب در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات