۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۲۶۵۱۳۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان:

مهم ترین شاخصه انتظار، معرفت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان مهم ترین شاخصه انتظار را معرفت دانست و گفت: باید سبت به شخصیت وجودی امام زمان(عج)، دین و اعتقادات خویش معرفت پیدا کنیم.
مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تبریک نیمه شعبان بیان داشت: با توجه به گفته امام باقر(ع) شب نیمه شعبان پس از شب قدر، افضل شب ها است.

 

وی با اشاره به این که امام زمان(عج) وارث پیامبران و ائمه(ع) هستند، افزود: امام عصر آخرین ذخیره خداوند است.

 

حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر تأمل در ابعاد وجودی امام زمان(عج) عنوان داشت: امام زمان(عج) امیدی است که جهانیان به او چشم دوخته اند.

 

وی در ادامه با بیان معانی متفاوتی از انتظار افزود: انتظار به معنای امید به آینده داشتن است، زنده نگه داشتن امید در دل انسان ها از مهم ترین شاخصه های انتظار است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: امید و امیدواری انسان را همواره زنده و پویا نگه می دارد.

 

وی با بیان ویژگی های شخص منتظر اظهار داشت: فرد منتظر باید مقدماتی همچون معرفت را در وجود خود پیدا کند.

 

حجت الاسلام مهدوی معرفت را از مهم ترین شاخصه های انتظار بیان کرد و افزود: فرد منتظر باید نسبت به تمامی چیزهایی که انبیاء در راستای تحقق حکومت اسلامی دنبال کردند، معرفت و شناخت پیدا کند.

 

وی در ادامه بیان داشت: اگر امروز ما نسبت به فضای جامعه نگرانیم، باید در جهت اصلاح جامعه تلاش کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان احساس مسؤولیت در برابر شرایط حاکم بر جامعه را از دیگر معانی انتظار فرج بیان کرد و عنوان داشت: در اداره جامعه باید سیره اهل بیت(ع) را سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

 

وی آمادگی فردی را مقدمه ی انتظار دانست و یادآور شد: آمادگی فردی به آمادگی اجتماعی نیز بسیار کمک می کند و در اصلاح وضعیت جامعه به خوبی می توان عمل کرد.

 

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: صداقت، عدالت، عمل به دستورات دین و الگو گرفتن از سیره ی عملی و رفتاری اهل بیت(ع) در اصلاح جامعه مؤثر است./9459/ت302/ح

ارسال نظرات