۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۶۵۱۶۰
عضو هیأت علمی مؤسسه آینده روشن:

تبیین انتظار فرج در جامعه تحمل سختی‌ها را آسان می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آینده روشن گفت: اگر انتظار فرج در جامعه به خوبی تبین و نهادینه شود، افق روشنی از امید به آینده در میان مردم به وجود می‌آید تا مشکلات و سختی‌ها را به راحتی حل یا تحمل کنند.
انتظار

حجت‌الاسلام والمسلمین علی فتحی، عضو هیأت علمی مؤسسه آینده روشن قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ارتباط با بحث مهدویت، گفت: بیانات ائمه معصومین(ع) به صورت تبیین عقلی و نقلی ذکر شده است و ما باید این آموزه‌ها را به صورتی بیان کنیم که همراه با  مقدماتی درست باشد تا عموم مردم متوجه این مطالب شوند.

 

وی با اشاره به بیان روان و منطقی آموزه‌های دینی، افزود: بسیاری از اعتقادات ما شیعیان درست است اما برخی هموطنان که از همان آغاز پای منبرها حضور داشتند قادر به حل بعضی از مسائل دشوار نیستند و این به دلیل عدم تبیین مباحث دینی است که به صورت روان و منطقی بازگو نشده است.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه آینده روشن با بیان ضرورت اثبات وجود مهدویت در جامعه بیان داشت: در راستای تبین مسأله مهدویت باید به مرور و مستمر پیش رفت و آموزه‌های مهدویت و تأثیرات وجودی امام زمان(عج) بر جامعه را با مقدمات عقلی تبین کرد.

 

 

حجت‌الاسلام فتحی با اشاره به تأثیر انتظار فرج بر جامعه افزود: اگر انتظار فرج در جامعه به خوبی تبین و نهادینه شود افق روشنی از امید به آینده در میان مردم به وجود می‌آید تا مشکلات و سختی‌ها را به راحتی حل یا تحمل کنند.

 

وی در ادامه افزود: اگر انتظار فرج همراه با امید را درست درک کنیم همه سختی‌ها برای ما آسان می‌شود و حتی مشتاق مواجه با سختی‌ها خواهیم بود یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا می‌گفتند ای شمشیرها مارا دریابید، زیرا آنان درک درست از امید به فرج داشتند.

 

عضو هیأت علمی موسسه آینده روشن ، در پایان خاطرنشان کرد: اگر زمانی را که برای مذاکرات گذاشتیم همین زمان را حوزه علمیه‌، دولت و صدا و سیما برای نهادینه کردن آموزه‌های مهدویت و امید انتظار فرج صرف می‌کرد مردم با اشتیاق بیشتر تحریم‌ها را تحمل و در سختی‌ها دولت را کمک می‌کردند./807/ت302/ح

ارسال نظرات