۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۶۵۱۶۵
راه امام/ عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

امام به معنای واقعی کلمه مردم را باور داشت

خبرگزاری رسا ـ عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی امام خمینی (ره)‌را فردی منطقی و اهل عقل و تفکر دانست و گفت: ایشان در عین پیری فردی انقلابی بود و پس از صدور حکم سلمان رشدی تصریح فرمود که اگر من جوان بودم خودم به دنبال اجرای این حکم می‌رفتم.
استاد ايزدهي
حجت الاسلام سید سجاد ایزدهی عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شاخصه های مکتب و خط امام، تصریح کرد: مکتب امام خمینی (ره) مانند مکتب پیامبر اکرم (ص) دارای منطقی است که حیثیت مستقل بالذات دارد؛ این مفهوم بسیار گسترده است؛ به طور مثال محوریت انقلابی که امام خمینی (ره) انجام دادند را مردم تشکیل می‌دادند؛ استضعاف محوری و استکبارستیزی ویژگی شاخصی بود که در مکتب امام خمینی (ره) به چشم می‌خورد.
حجت الاسلام ایزدهی افزود: مستضعفان عالم بر اساس این منطق حضرت امام (ره) فعال شدند و نهضت‌های آزادی بخش در لبنان و فلسطین از انفعال به رویکرد جدی تبدیل شدند و در مقابل مستکبرین و ظالمین جهانی ایستادند.
وی ابراز داشت: امام خمینی (ره) در عین قدرت هیچ گاه ساده زیستی، عدالت محوری و رویکرد انقلابی عدالت محور خود را فراموش نکرد و استقلال نسبت به اجانب و برخورد فرادستانه به جای فرودستی را در سرلوحه افکار و اعمال خود قرار داد.
عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اعتماد، باور و ایمان به مردم را از ویژگی‌های ممتاز رهبر کبیر انقلاب دانست و گفت: مردم بر اساس آن باور، انقلاب٬ جنگ و حمایت کردند و باعث شد تا این اعتماد و باور دو جانبه باشد و مردم حضرت امام (ره) را باور داشته باشند.
حجت الاسلام ایزدهی با ارائه مثال‌هایی از همکاری امام خمینی (ره) و مردم گفت: این همکاری باعث شد تا در جنگ، اقتصاد و مدیریت کلان کشور مردم شرکت کنند و نظام سلطه را پشت مرزها نگه دارند.
وی ادامه داد: قانونگرایی، بر اساس قانون رفتار کردن و تجاوز نکردن از قانون از نکات محوری مشی امام خمینی (ره) بود که امام مسؤولان و مردم ملزم به رعایت این امور بودند.
عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: هر چند امام خمینی(ره) برای مبانی سنتی اسلام احترام زیادی قائل بودند ولی تحجر و گوشه نشینی زن در اجتماع را نمی‌پسندیدند و با منطق و عقل به دنبال مقابله با عقاید آمریکایی و اعتقادات متحجر اسلامی بودند.
حجت الاسلام ایزدهی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) که از عقل و منطق بهره‌ای فراوان داشت در عین حال فردی انقلابی بود؛ ایشان پیرمردی انقلابی تر از بسیاری از جوانان بود؛ ایشان پس از صدور فتوای سلمان رشدی تصریح کردند که اگر من جوان بودم این حکم را خودم اجرا می کردم./836/ت302/ج
ارسال نظرات