۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۶۵۱۷۰
راه امام/ استاد حوزه و دانشگاه:

حنای کسانی که می خواهند استکبار ستیزی را از مکتب امام جدا کنند رنگی ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان شاخص‌های مکتب امام خمینی (ره) و پرچمداری رهبر معظم انقلاب در تداوم حرکت در مکتب امام راحل (ره) گفت: رهبر معظم انقلاب وصیتنامه امام خمینی (ره) را مکتب و منشور خود می‌دانند پس ما هم باید با توجه به این وصیتنامه به دنبال اعتلای نظام اسلامی باشیم.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا
حجت الاسلام ناصر سقای بی‌ریا عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شاخص‌های مکتب امام خمینی (ره) را بسیار روشن ارزیابی کرد و اظهار داشت: شاخص‌های مکتب امام بزرگوار با گوشت، پوست و خون مردم عجین شده است و همه می‌دانند که امام خمینی در زندگی و تشکیل حکومت اسلامی به دنبال چه هدفی بود.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در تبیین شاخص‌های مکتب حضرت امام (ره) ادامه داد:‌ اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی، اسلام مستضعفین در برابر اسلام مستکبرین، اسلام پا برهنه‌ها در برابر اسلام مرفهین بی درد، اسلام مجاهدت در برابر اسلام عافیت طلبی، اسلام ایستادگی در برابر اسلام وادادگی٬ اسلام جهاد و شهات در برابر اسلام خمودی و ایستایی از بارزترین شاخص‌های مکتب امام خمینی (ره) است.
حجت الاسلام سقای بی‌ریا افزود: شاخص‌های مطرح شده را همه مردم می‌دانند و رهبر معظم انقلاب هر سال فصلی از مکتب امام را باز می‌کنند و توضیح می‌دهند که همگان استفاده کنند؛ البته امروز مردم مکتب امام خمینی (ره) را در امام خامنه‌ای می‌بینند.
وی ابراز داشت: مکتب حضرت امام (ره) در حالات، چهره، گفتار و جهت گیری‌های رهبر معظم انقلاب به چشم می‌خورد؛ اگر کسانی بخواهند مکتب امام را تحریف کند مردم اصلی و تقلبی را راحت می‌توانند تشخیص دهند.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: امروز ما نمی‌توانیم در مکتب امام کوتاه آمدن در برابر استکبار را ترویج کنیم؛ امام طرفدار صلح، حقوق مستضعفین و حقوق بشر بودند؛ پنجه در پنجه استکبار انداختند و خط ائمه (ع)، امام حسین (ع) و امام مهدی (عج) را برای مقابله با فساد و مستکبر را ادامه دادند.
حجت الاسلام سقای بی‌ریا ابراز داشت: اکنون امید همه به جوانان بالغی است که با ایمان، تقوا و اسلام توانسته‌اند با وجود عدم حضورشان در زمان امام راه امام را بفهمند و مکتب امام را زنده نگه دارند؛ آینده از آن این جوانان است.
وی ادامه داد: حنای کسانی که می‌خواهند استکبار ستیزی را از مکتب امام جدا کنند رنگی نخواهد گرفت؛ بینات و معالم راه روشن است؛ خورشید تابان می‌تابد نور می‌دهد و روشنگری می‌کند؛ رهبر معظم انقلاب که جانشین و خلف صالح حضرت امام (ره) هستند مکتب امام را در دست گرفته و از آن دفاع می‌کند؛ مردم به خوبی گفته‌های ایشان را با گوش جان می‌شنوند و چه کسی است که نداند این راه حق است.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در معرض امتحان‌های بزرگ الهی در ملی و جهانی قرار گرفته است؛ ملت گوش به فرمان ولی فقیه شان هستند و در مسیری درست گام بر می‌دارند؛ از این رو بعضی دیگر که در مسیر حق حرکت نمی‌کنند باید به صحنه بیایند و با همدلی و همزبانی کمک کنند تا برای مردمی که وامدارشان هستیم کاری انجام دهیم.
حجت الاسلام سقای بی‌ریا در پایان گفت:باید اصول و روش‌های امام را در جامعه پیاده کنیم؛ ‌رهبر معظم انقلاب وصیتنامه حضرت امام (ره) را منشور و مکتب خود معرفی کردند پس ما هم باید با توجه به مکتب و منشور صادره از سوی امام خمینی (ره) پیش برویم و از خداوند بزرگ در این راه مسألت بجوییم./836/ت302/ج
ارسال نظرات