۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۶۵۱۷۴
عضو پژوهشکده مهدویت:

انتظار فرج سبب اتحاد و انسجام مسلمانان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو پژوهشکده مهدویت، گفت: یکی از عواملی که سبب اتحاد و انسجام مسلمانان می‌شود امر انتظار فرج با نگاهی به آینده‌ روشن متعلق به اسلام و مسلمانان است همراه است.
حجت الاسلام محمد مهدي حائري پور

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی حائری‌پور، عضو هیات علمی  پژهشکده مهدویت در قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش انتظار در تحقق امت واحده، گفت: انتظار نقش بسیار زیادی در تحقق امت واحده جامعه اسلامی دارد.

 

وی افزود: تشکیل امت واحده برای مسلمانان یک ایده قرآنی است که انتظار فرج می‌تواند مسلمانان را از اختلاف و تصرف و تشدد نجات دهد.

 

عضو هیات علمی پژوهشکده مهدویت، بیان داشت: یکی از عواملی که سبب اتحاد و انسجام مسلمانان می‌شود امر انتظار فرج با نگاهی به آینده‌ روشن متعلق به اسلام و مسلمانان است همراه می‌باشد.

 

حجت‌الاسلام حائری‌پور در ادامه اظهار داشت: این نگاه می‌تواند از اختلافات مذهبی جلوگیری کرده و عاملی برای وجه اشتراک بین مسلمانان باشد تا مسلمانان به هم نزدیک شده و عدالت را در جوامع اسلامی گسترش دهند.

 

وی ابراز داشت: این نگاه سبب می‌شود مسلمانان با یکدیگر همکاری و انگیزه‌های مشترکی داشته باشند تا در برابر ظلم‌هایی که در جوامع اسلامی رخ می‌دهد موضع اجماعی گرفته و این ظلم‌ها را به حداقل برسانند.

 

عضو هیات علمی پژوهشکده مهدویت در پاسخ به سوال خبرنگار که انتظار در جامعه اسلامی چه تأثیراتی خواهد داشت، افزود: انتظار در جوامع اسلامی سبب می‌شود که نگاه به آینده مثبت شده و افراد با امید بیشتر معضلات و مشکلات اجتماعی پیرامون خود را برطرف کنند.

 

حجت‌الاسلام حائری‌پور در ادامه گفت: بر این اساس نگاه به آینده روشن سبب نجات از افسردگی و سرخوردگی می‌شود و انسان در وجود خود احساس تعهد و مسئولیت می‌کند و به امید آینده‌ای که حضرت مهدی(عج) از خاندان پیامبر(ص) برای اجرای عدالت ‌می‌آید در این راستا تلاش و فعالیت می‌کند. 

 

وی درباره مواضع مشترک مسلمانان عنوان کرد: مسلمانان باید به اصلاح اجتماعی خود بپردازند و نسبت به کل ممالک اسلامی تعهد داشته باشند و اگر در یک نقطه از جهان ظلمی رخ داد سکوت نکرده و بی‌تفاوت نباشند.

 

عضو پژهشکده مهدویت در ادامه بیان داشت: متاسفانه بی‌تفاوتی در تعهد نسبت به بردار مسلمان امروز در جوامع اسلامی و به خصوص در میان دولت‌ها دیده می‌شود که اگر در انتظار این تعهد رشد کند سبب موفقیت مسلمانان می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حائری‌پور در پایان خاطرنشان کرد: باید رسانه‌ها درباره بحث مهدویت بیش از بیش فعالیت کرده و مفاهیم و مطالب قرآنی مربوط به انتظار را انعکاس دهند./807/ت302/ح

ارسال نظرات