۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۶۵۱۹۳
مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد:

اعتقاد به مهدویت، اصلاح گر باورهای اعتقادی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اسلامی فر گفت: عقیده‌ مهدویت و باور به ظهور و قیام حضرت مهدی موعود(عج)، نجات دهنده‌ عالم و اصلاح گر باورهای اعتقادی است و بیشتر مسلمانان به آن اذعان دارند.
شب آغاز امامت امام زمان(عج)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد در مراسم میلاد حضرت مهدی(عج) که ظهر امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اهل سنت و شیعه معتقدند در آخرالزمان فردی از اولاد رسول و فرزندان حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) ظهور می‌کند که صفات و نشانه‌هایش در احادیث بسیار ذکر شده است.

 

وی با بیان این که این اندیشه اصیل اسلامی، مبتنی بر دلایل عقلی و نقلی بسیاری استوار است، افزود: کسی که می‌خواهد از یاران حضرت مهدی(عج) باشد باید شناخت آن حضرت را در رأس برنامه‌های خود قرار دهد به گونه‌ای که حاصل این معرفت و شناخت آن باشد که حضرت را همواره ناظر و شاهد اعمال و رفتار خود بداند.

 

حجت الاسلام اسلامی فر با تأکید بر این که یار مهدی شدن بدون شناخت آن حضرت امکان پذیر نیست، تصریح کرد: اگرچه که حضرت در غیبت هستند اما هرگز از چشم معرفت و شناخت انسان‌ها پنهان و غایب نیستند.

 

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد ادامه داد: آزمایش‌های دینی برای همه ایمان آورندگان و در همه‌ زمان‌ها قانون الهی است؛ اما در عصر غیبت این آزمایش‌ها سخت‌تر نیز خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: در این دوران نگه‌داشتن دین بسیار دشوار است و بیشتر مردم به انگیزه‌های گوناگون ایمان دینی خود را در زندگی از دست می‌دهند.

 

حجت الاسلام اسلامی فر با بیان این که گسترش زمینه‌های ناباوری، افزایش انگیزه‌های انحراف، گریز از دین و نیز ستیزه‌جویی‌های دشمنان با دین‌داری از عوامل مهم این آزمایش‌ها است، افزود: آنان که در این گرداب ترسناک بتوانند دین خود را حفظ کنند از شأن و رتبه‌ای بسیار رفیع برخوردار خواهند بود.

 

سخنران حرم مطهر رضوی یادآور شد: عقیده‌ مهدویت و باور به ظهور و قیام حضرت مهدی موعود(عج)، نجات دهنده‌ عالم و اصلاح گر باورهای اعتقادی است که مسلمانان به آن اذعان دارند.

 وی با اشاره به روایتی از حضرت رضا(ع) خاطرنشان کرد: حضرت رضا(ع) در روایتی خبر از شرایط دوران غیبت فرزند خویش می‌دهند و می‌فرمایند: « شیعیان خود را می‌بینم که در هنگام از دست دادن امام خود از نسل من در جستجوی او بر می‌خیزند اما او را نمی‌بینند»./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات