۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۶۵۲۲۶
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

توسعه و تعالی مدیریت فرهنگی در جامعه امری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به نیاز جامعه به تحول فرهنگی گفت: امروز جامعه به مدیریت فرهنگی و ایجاد بسترها و فضاهای فرهنگی نیاز ضروری دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی مهدیه اردبیل، با اشاره به ضرورت ساخت و حمایت از مراکز فرهنگی در استان، خاطرنشان کرد: در ساخت مراکز فرهنگی رعایت معماری اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: مهدیه مکانی بوده که مکمل مسجد است و در آن مومنان  و مسلمانان به راز و نیاز و عبادت و نوای عاشقانه با معبود و امام عصر(عج) می‌پردازند و به تعالی روحی و معنوی و پرورش نفس خود می‌پردازند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تصریح کرد: ارتباط مومنان با پروردگار متعال و ائمه اطهار(س) در این گونه مکان ها موجب انسان‌سازی، پرورش و توسعه و تعالی روحی و معنوی مسلمانان می‌شود.

 

امام جمعه اردبیل با تاکید بر ترویج شور و شعور انتطار در جامعه بیان کرد: امروز جامعه نیازمند یک تحول فرهنگی و ایجاد شور و شعور انتظار است چرا که ایجاد چنین فضایی در جامعه نسلی حماسی پرورش می‌دهد که در پیاده‌سازی خوبی‌ها و نیکی‌ها در جامعه و دفع ناپاکی‌ها و پلیدی‌ها به فرهنگ انتظار معنا می‌دهد.

 

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در حال حاضر جامعه به مدیریت فرهنگی و ایجاد بسترها فضاهای فرهنگی نیاز ضروری دارد تا توسعه و تعالی روحی واقعی را در جامعه فراهم آورند.

 

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی در دنیا و روایات دینی متعدد در زمینه شرایط ظهور منجی عالم بشریت، زمینه‌های ظهور برای حضرت مهدی(ع) در حال فراهم شدن بوده که عاشقان و منتظران آن حضرت باید با اصلاح در امور جامعه و خودسازی و تعالی معنوی زمان ظهور منجی بشریت را نزدیک‌تر کنند.

 

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: باید تلاش و جدیت در عرصه انتخابات بر این باشد تا از دروغ، افترا، تهمت، شایعه و برخی رفتارهای نادرست پرهیز کرده و این فضا را اصلاح کرده و تغییر دهند تا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از برخی ناهماهنگی‌ها باشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با قدردانی از استاندار اردبیل برای حضور در آیین‌ کلنگ‌زنی مهدیه اردبیل و سایر آیین‌های معنوی در سطح استان بیان کرد: این امر بیانگر داشتن شخصیتی فرهنگی در استاندار بوده که این فرصتی بسیار بزرگ در استان برای توسعه و تعالی فرهنگ و معنوی است.

 

وی افزود: مردم استان اردبیل همواره در ساخت بناهای مذهبی و فعالیت‌های معنوی پیشگام بوده و در این عرصه حضوری فعال داشته‌اند که انتظار می‌رود در ساخت مهدیه نیز مشارکت و همراهی لازم را با هیئت رزمندگان اسلام در اردبیل داشته باشند تا بتوانیم هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از این فضاهای معنوی و فرهنگی باشیم./937/پ202/ح

ارسال نظرات